Przeglądaj wg Autor "Jarosz, Marta"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Możliwości kontra oczekiwania. Jak komunikują się instamatki i jakie wartości wyznają?Jarosz, Marta (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2019)Coraz więcej młodych kobiet, które spodziewają się dziecka lub już zostały matkami, zakłada konta na Instagramie i traktuje je jako pamiętnik z nowego rozdziału życia. Instamatki – bo tak same siebie nazywają kobiety dokumentujące zdjęciami różne oblicza macierzyństwa – to już zorganizowana grupa, której członkinie często znają się także w realnym świecie. To, co można zobaczyć na pokazywanych przez nie fotografiach – w połączeniu z charakterystycznymi opisami zdjęć i komentarzami pod nimi – skłania do licznych refleksji. Nasuwają się pytania m.in. o to, jakie potrzeby kobiet zaspokaja komunikowanie o macierzyństwie w mediach społecznościowych, jakich środków wyrazu używają w zamieszczanych w Sieci wpisach i co decyduje o ich wyborze, jaki obraz macierzyństwa wyłania się z analizy publikowanych przez nie treści, i wreszcie: jakie wartości są dla nich ważne. Próba odpowiedzi na nie zostaje podjęta w poniższym artykule.Pozycja Relacja zbudowana na algorytmach. Co determinuje dziś treści oferowane odbiorcom przez portale informacyjne – na przykładzie serwisu rp.plJarosz, Marta (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2024)Wciąż postępująca rewolucja technologiczna sprawia, że treści dziennikarskie oferowane użytkownikom internetu nie są już zależne tylko od wagi podejmowanych tematów, ale w dużym stopniu również od uwarunkowań narzucanych przez algorytmy i oczekiwań samych odbiorców. Efektem tego jest konieczność rozszerzania oferty przez media do tej pory specjalizujące się w tematach związanych z polityką, prawem i ekonomią. Zjawisko, o którym mowa, obrazują zmiany, które dokonały się w ostatnim roku w portalu rp.pl. Na czym one polegały i czym zaowocowały? Co w praktyce redakcyjnej oznacza „dyktatura Google Discover”? W artykule została podjęta próba odpowiedzi na te pytania. W przedstawionych rozważaniach wykorzystane zostały praktyczne doświadczenia autorki i dane wewnętrzne wydawnictwa oraz wyniki badania ankietowego przeprowadzonego na potrzeby niniejszego opracowania.Pozycja Transmisja sprzedażowa na Facebooku jako gatunek internetowy i wspólnototwórczy akt komunikacji oraz rozrywkowe showJarosz, Marta (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2023)W niniejszym artykule podejmuję próbę wskazania wzorca gatunkowego właściwego dla transmisji sprzedażowej. Staram się także usystematyzować sposoby działania nadawców omawianego przekazu, których celem jest optymalizacja sprzedaży. Poszukuję odpowiedzi na pytanie, jakie językowe i pozajęzykowe środki służą do jego budowania? Stawiam tezę, że udział w transmisjach sprzedażowych to dla ich odbiorców nie tylko sposób na robienie zakupów. Często równie ważne jest czerpanie ze wspólnototwórczych i rozrywkowych funkcji przekazu.Pozycja Więzienie w krzywym zwierciadle tekstów medialnychJarosz, Marta (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2011)Celem podjętych badań było zweryfikowanie tezy o tym, że teksty medialne, w których porusza się tematykę szeroko pojmowanego więziennictwa i życia w zakładach karnych, nie dostarczają odbiorcy informacji, które pozwoliłyby całościowo, a przede wszystkim wielowymiarowo poznać omawiany fragment rzeczywistości. W związku z tym, że dziennikarze często koncentrują się na podobnych i, co ważne, tylko wybranych aspektach więziennej rzeczywistości, pomijając jednocześnie inne, obraz zamkniętego świata, który wyrabia sobie odbiorca tych publikacji, jest daleki od tego, który funkcjonuje w świadomości samych skazanych. Media wpływają zatem na to, jak myślą o więzieniu ludzie, którzy nigdy w nim nie przebywali, ale w związku z tym, że wpływ, o którym mowa, powoduje powstawanie wypaczonego obrazu więziennej rzeczywistości, trudno oceniać go pozytywnie.

