Przeglądaj wg Autor "Koperek, Stefan"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 30
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja A. M. Besnard, II vient toujours, Les Editions du Cerf, Paris 1979; s. 130.Koperek, Stefan (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1981)Pozycja Cardinal A. Renard, Trois chretiens adultes, Paris 1980, ss. 103.Koperek, Stefan (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1982)Pozycja Cardinal Alexandre Renard, „Donnez-nous toujcurs de ce pain…”, Editions S.O.S., Paris 1981, ss. 56.Koperek, Stefan (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1982)Pozycja Cechy interwencji kapłana w liturgii Mszy św.Koperek, Stefan (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1980)Pozycja Dom G. Oury et Dom B. Andry, Les Congres eucharistiques, Lille 1881 ‒ Lourdes 1981, Solesmes 1980, ss. 251.Koperek, Stefan (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1982)Pozycja Dom Lambert Beauduin. Prekursor współczesnej odnowy liturgicznejKoperek, Stefan (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1973)Pozycja Dom Prosper Gueranger – opat z Solesmes. Inspirator współczesnej odnowy liturgicznejKoperek, Stefan (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1976)Pozycja Eucharystyczne adoracje kapłańskieKoperek, Stefan (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1985)Pozycja Instytut Liturgiczny w Koszycach (8 września 2000 r.)Koperek, Stefan (Wydział Teologiczny Uniwersytetu Opolskiego, 2000)Pozycja IX Międzynarodowy Kongres Liturgiczny (Societas Liturgica)Koperek, Stefan (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1984)Pozycja Jesus Christ pain rompu un monde nouveau. Document de réflexion théologique et spirituelle pour le Congrès Eucharistique International Lourdes 1981, Editions du Centurion, Paris 1980, ss. 92.Koperek, Stefan (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1982)Pozycja Krakowski Instytut LiturgicznyKoperek, Stefan; Mieczkowski, Janusz (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2005)Establishing institutes of liturgical pastorate was one of the resolutions of the Vatican Council II (Sacrosanctum Concilium 44). They were supposed to give help in implementing the liturgical reform. Such an institute was also established in Cracow in 1968 by Bishop Prof. Wacław Swierzawski. The Institute began its work with formation of priests and nuns who in this way had a chance to study liturgical issues in the Theoretical Section that had a more scientific profile, and in the Practical Section where more attention was paid to liturgical pastorate. In the next years the Institute developed: the Section of Liturgical Music was established (first the basic level, then in 1976 the intermediate one, and in 1978 the advanced one), then the Section of Liturgical Art (started in 1977), the Homiletic Department (started in 1988), the Catechumenal Center (started in 1989) and the Catechumenal Department (started in 1991). The Liturgical Institute also organized numerous interdisciplinary symposia devoted to the issue of development of liturgy, which belonged to the series Vetera et nova, as well as homiletic and catechumenal ones. Besides its didactic work the Liturgical Institute also conducted comprehensive liturgical pastorate in St Mark the Evangelist Church in Cracow that has been bound up with the Institute from the beginning. It took care of lectors (the first lector courses in the diocese were organized in the years 1970-1976), seminarians (the Inter-seminary and Inter-order Mystagogical Seminarian Circle working in the years 1973-1986), students (the Academic Pastorate) and all age groups gathering in that church. The Institute also worked on reviving the cult of Michał Giedroyć called the Blessed, who was declared the patron of the Institute. The Liturgical Institute has been Publishing a number of series of books: a handbook of liturgy Mysterium Christi, the Library of translations of liturgy classics Vetera et nova, and the homiletic Redemptoris Missio.Pozycja L’Eucharistie pain nouveau pour un monde rompu (dzieło zbiorowe), Communio, Fayard 1981, ss. 240.Koperek, Stefan (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1982)Pozycja Liturgiczno-pastoralna refleksja na temat współczesnych polskich beatyfikacji i kanonizacjiKoperek, Stefan (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1999)Pozycja Międzynarodowy Kongres Serca Jezusowego (Tuluza 1981)Koperek, Stefan (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1981)Pozycja Noel Quesson, 50 psaumes pour tous les jours. Jalons pour la priere et la méditation qoutidiennes, Droguet et Ardant, Limoges, t. I‒II, 1978.Koperek, Stefan (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1983)Pozycja Obrzęd błogosławieństwa dzwonówKoperek, Stefan (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1998)Pozycja Obrzęd błogosławieństwa organówKoperek, Stefan (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1998)Pozycja Odnowa liturgii w męskich wspólnotach zakonnychKoperek, Stefan (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1985)Pozycja Odnowiona liturgia szansą pogłębienia życia duchowego i apostolatu wspólnot zakonnychKoperek, Stefan (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2003)