Przeglądaj wg Autor "Kopiec, Piotr"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 42
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja 42 Kongres Międzynarodowej Wspólnoty Ekumenicznej. Ávila, 21-29 lipca 2013 rokuKopiec, Piotr (Towarzystwo Naukowe KUL, 2013)Pozycja Bibliografia byłych i obecnych pracowników Instytutu Ekumenicznego KULKopiec, Piotr (Towarzystwo Naukowe KUL, 2011)Pozycja Bibliografia obecnych i byłych pracowników Instytutu Ekumenicznego KUL (2012)Kopiec, Piotr (Towarzystwo Naukowe KUL, 2013)Pozycja Bibliografia pracowników Instytutu Ekumenicznego KUL (rok 2013)Kopiec, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2014)Pozycja Bibliografia pracowników Instytutu Ekumenicznego KUL (rok 2014)Kopiec, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2015)Pozycja Bibliografia pracowników Instytutu Ekumenicznego KUL (rok 2015)Kopiec, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2016)Pozycja Bibliografia pracowników Instytutu Ekumenicznego KUL w 2016 rokuKopiec, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2017)Pozycja Bibliografia pracowników Instytutu Ekumenicznego KUL w 2018 rokuKopiec, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2019)Pozycja Bibliografia pracowników Instytutu Ekumenicznego KUL za rok 2011Kopiec, Piotr; Składanowski, Marcin (Towarzystwo Naukowe KUL, 2012)Pozycja Dokąd zmierza anglikanizm?Kopiec, Piotr (Towarzystwo Naukowe KUL, 2011)Pozycja Duch święty jako aktualizator zbawienia człowiekaKopiec, Piotr (Towarzystwo Naukowe KUL, 2010)Pozycja Działalność naukowa Instytutu Ekumenicznego KUL w 2009 rokuKopiec, Piotr (Towarzystwo Naukowe KUL, 2010)Pozycja Działalność naukowa Instytutu Ekumenicznego KUL w 2010 rokuKopiec, Piotr (Towarzystwo Naukowe KUL, 2011)Pozycja Działalność naukowa Instytutu Ekumenicznego KUL w 2011 rokuKopiec, Piotr (Towarzystwo Naukowe KUL, 2012)Pozycja Działalność naukowa Instytutu Ekumenicznego KUL w 2012 rokuKopiec, Piotr (Towarzystwo Naukowe KUL, 2013)Pozycja Działalność naukowa Instytutu Ekumenicznego KUL w 2013 rokuKopiec, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2014)Pozycja Działalność naukowa Instytutu Ekumenicznego KUL w 2014 rokuKantyka, Przemysław; Kopiec, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2015)Pozycja Działalność naukowa Instytutu Ekumenicznego KUL w 2015 rokuKantyka, Przemysław; Kopiec, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2016)Pozycja Ecumenism and the Consumer SocietyKopiec, Piotr (Towarzystwo Naukowe KUL, 2012)The description of “the consumer society” belongs to the catalogue of diagnosis of the modern world, in particular of the western civilization. It should be interpreted as a result of various social processes including globalization, spreading of the popular culture as well as the dechristianization. The article examines how the consumer society refers to the ecumenism.Pozycja Eschatologia anglikańskaKopiec, Piotr (Towarzystwo Naukowe KUL, 2011)Eschatological question have a central place in the structure of faith. Asking about life after death is of deeply existential nature, connected with the most immanent human’s desires and hopes. In the structure of the theological systems of the Christian confessions however, eschatology stays behind, as it is treated as a non-scientific story. It concerns theology of all Christian churches. Anglican theology looks for the via media, a middle way between protestant and catholic traditions and compiles different trends of theological thinking. Its most appropriate description is provided by the rule of comprehensiveness, which means the inclusion into Anglican confession various attitudes toward theological questions. The rule of comprehensiveness refers also to the eschatology – within Anglican system one could find various images of heaven and hell and various ideas of life after death. Three main doctrines should be here enumerated – the universalism, which assumes salvation for all human beings, traditional belief on hell and the annihilation. Which one is preached depends often of the time and the social relation of epoch.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »