Przeglądaj wg Autor "Kopiec, Piotr"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 66
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja 42 Kongres Międzynarodowej Wspólnoty Ekumenicznej. Ávila, 21-29 lipca 2013 rokuKopiec, Piotr (Towarzystwo Naukowe KUL, 2013)Pozycja A Mirror of Global Lutheranism: Thirteenth General Assembly of the Lutheran World FederationKopiec, Piotr (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2023)The World Lutheran Federation (LWF) is worldwide organization gathering Churches of the Lutheran tradition. Having global reach, the Federation is influenced by different processes and tendencies, including secularism in the Western world, theological and cultural syncretism in many countries from outside the Euro-Atlantic space, interreligious and ethnic conflicts and a dynamic growth of many Churches in Africa and Asia. The last General Assembly of the LWF held in Krakow in September 2023 was a particular opportunity for observing how Lutheranism, regarded as a Christian denomination, operates in various social, political, geographical and cultural contexts, and how the Lutheran Churches are an instrument of global unity, even despite internal conflicts, especially because of ethical problems. The article discusses the most important subjects of the Assembly, considering them in light of the assumed globalisation of Lutheranism. It aims to describe the most significant processes occurring in global Lutheranism, reflected in the Assembly’s works. It also discusses the Federation’s global commitment, considering particular example of its partaking in the tax justice movement.Pozycja Bibliografia byłych i obecnych pracowników Instytutu Ekumenicznego KULKopiec, Piotr (Towarzystwo Naukowe KUL, 2011)Pozycja Bibliografia obecnych i byłych pracowników Instytutu Ekumenicznego KUL (2012)Kopiec, Piotr (Towarzystwo Naukowe KUL, 2013)Pozycja Bibliografia pracowników Instytutu Ekumenicznego KUL (rok 2013)Kopiec, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2014)Pozycja Bibliografia pracowników Instytutu Ekumenicznego KUL (rok 2014)Kopiec, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2015)Pozycja Bibliografia pracowników Instytutu Ekumenicznego KUL (rok 2015)Kopiec, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2016)Pozycja Bibliografia pracowników Instytutu Ekumenicznego KUL w 2016 rokuKopiec, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2017)Pozycja Bibliografia pracowników Instytutu Ekumenicznego KUL w 2018 rokuKopiec, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2019)Pozycja Bibliografia pracowników Instytutu Ekumenicznego KUL za rok 2011Kopiec, Piotr; Składanowski, Marcin (Towarzystwo Naukowe KUL, 2012)Pozycja Bibliografia pracowników Instytutu Ekumenicznego/Sekcji Ekumenizmu Instytutu Nauk Teologicznych KUL w 2019 rokuKopiec, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2020)Pozycja Bibliografia pracowników Sekcji Ekumenizmu Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II w 2021 rokuKopiec, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2022)Pozycja Bibliografia pracowników Sekcji Ekumenizmu KUL w 2020 rokuKopiec, Piotr (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2021)Pozycja Christian Alterglobalization: How the World Council of Churches Is Inspired by the World Social Forum?Kopiec, Piotr (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2015)Globalization becomes one of the chief issues of the activity of the World Council of Churches. As the biggest ecumenical organization, the WCC grasps globalization as being responsible for many tendencies that cause a global social and economic crisis: global poverty, global political instability, wars, economic depressions, crisis of the social institutions and a growing gap between the poor and the well-offs. As the driving force of globalization the WCC indicates the neoliberal free-market philosophy, the one, which is also assumed to be a tool of the global capital to achieve political power. This economic globalization is confronted with a so called alterglobalist vision promoted by the WCC. According to the Genevian organization, alterglobalism understands its objectives as a transformation towards more just social structures and social institutions. Many inspiration of the ecumenical interpretation of globalization is derived from the activity of the World Social Forum, the biggest platform where meet many alterglobalist organizations. Article discusses a basic components of Christian alterglobalism and inquires how they are inspired by the alterglobalist movement.Pozycja Chrzest i Eucharystia w dialogach katolicko-luterańskim i katolicko-reformowanymKopiec, Piotr (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2017)Topografię międzykościelnych relacji teologicznych określa kilkadziesiąt dialogów toczonych na forum światowym i przez reprezentantów Kościołów bądź federacji Kościołów, nie zapominając o ogromnej liczbie dialogów toczonych na szczeblu lokalnym bądź krajowym. Wśród nich bardzo istotne miejsce zajmują dialogi katolicko-luterański i katolicko-reformowany, nie tylko ze względu na liczebność Kościołów, które reprezentują, ale również ze względu na znaczenie teologiczne dla innych dialogów. Chrzest i Eucharystia są kluczowymi zagadnieniami poruszanymi w obrębie tych dialogów. Artykuł ma na celu przedstawienie podstawowych osiągnięć omawianych dialogów oraz kontrowersji, które wciąż dzielą Kościoły. Omawia różnice w stopniu ekumenicznej zbieżności między dialogiem katolicko-luterańskim i katolicko-reformowanym. Wykazuje również, dlaczego chrzest traktowany jest jako ekumeniczny punkt wyjścia a Eucharystia jako ekumeniczny punkt dojścia.Pozycja Continuity and Change in the Church. Christian Journey Across Human CulturesKopiec, Piotr (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2014)Zagadnienie ciągłości i zmiany w Kościele ściśle łączy się z problemem kultury i pytaniem, jak dalece chrześcijaństwo ma podejmować dialog z kulturą ludzką. Kultura w życiu społecznym pełni fundamentalną rolę, obejmując systemy wartości, idei, wzorów zachowań i norm, przez które człowiek rozpoznaje rzeczywistość. Misja Kościoła, by być zrozumiała i skuteczna, musi więc dokonywać się w kulturze, wykorzystując tworzoną przez nią rzeczywistość symboliczną. Dlatego też Kościół powołany jest do uczestnictwa w kulturze, wykorzystując ją jako narzędzie ewangelizacji i ujmując ją jednocześnie jako zadanie. Kultura, jako rzeczywistość społeczna, podobnie jak społeczeństwa jest w ciągłym ruchu i podlega ciągłym przemianom. W konsekwencji więc, Kościół musi dostosowywać swą misję do zmieniających się warunków. Ciągłość jest więc spleciona ze zmianą, w ten sposób, że zmiany Kościoła zapewniają ciągłość jego misji. Jako rzeczywistość teandryczna, Kościół podąża więc ku Królestwu Bożemu przez historię i kultury.Pozycja Dokąd zmierza anglikanizm?Kopiec, Piotr (Towarzystwo Naukowe KUL, 2011)Pozycja Duch święty jako aktualizator zbawienia człowiekaKopiec, Piotr (Towarzystwo Naukowe KUL, 2010)Pozycja Działalność naukowa Instytutu Ekumenicznego KUL w 2009 rokuKopiec, Piotr (Towarzystwo Naukowe KUL, 2010)Pozycja Działalność naukowa Instytutu Ekumenicznego KUL w 2010 rokuKopiec, Piotr (Towarzystwo Naukowe KUL, 2011)