Przeglądaj wg Autor "Korzec, Cezary"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 23
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja 43. Sympozjum Biblistów Polskich Łowicz 20-22 września 2005 r.Korzec, Cezary (Wydział Teologiczny Uniwersytetu Szczecińskiego, 2005)Pozycja Bóg nie działa gdziekolwiek, lecz w konkretnym miejscu ‒ KościeleKorzec, Cezary (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2004)Pozycja Co mówi dzisiejsza biblistyka o miłosiernym samarytaninie?Korzec, Cezary (Wydział Teologiczny Uniwersytetu Szczecińskiego, 2007)Pozycja Dn 8,21 (BHS): od krytyki tekstu do jego interpretacjiKorzec, Cezary (Arcybiskupie Wyższe Seminarium Duchowne w Szczecinie, 2003)I risultati della ricerca sul Dn 8,21 si orientano contro una certa tendenza fondata sulla nota critica di BHS. L’editore del Dn in questo versetto sugerisce una possibilità d’emandazione del testo e in conseguenza propone di cancelare il termine: שעיד. Numerosi traduttori e commentartori del Dn facendo sua la proposta o trascurano il termino oppurre conservandolo gli danno svariate interpretazioni. Sembra che le posizoni prese in confomto del testo del Dn 8,21 dipendono dalla troppo automatica applicazione delle regole della critica textus e soprattutto dalla poca attenzione data al contesto e troppa concetrazione sul verseto stesso che presenta non poche difficoltà interptative. Nel nostro articolo con l’aiuto dell’analisi retorica che favoriscile uno studio integrale di un testo abbiamo riconsederato difficoltà legate all’ interpretazione di Dn 8,21. I raporti stabiliti grazie all’opereazione, analisi retorica, ci hanno permesso valutare di nuovo raggioni della presenza del termine non soltanto all’intero della frase ma anche nell’insieme del testo. Soltante a tale punto ci siamo dedicata alla ricerca lessicografica sul termine שעיד. Questa tappa di studio sempre collegata alla coscenza aquisita dall’ analisi retorica ci ha permesso dare al termine un significato che non soltanto basa su un lessico ma sulla presenza nell’insieme del capitolo ottavo di Dn.Pozycja Figura geber/męża (Lm 3,1) we współczesnych polskich badaniach biblijnychKorzec, Cezary (Stowarzyszenie Biblistów Polskich, 2021)Pozycja „Gabrielu wyjaśnij temu to widzenie”. Wizja apokaliptyczna i jej wyjaśnienie: studium struktury rozdziału ósmego Księgi DanielaKorzec, Cezary (Arcybiskupie Wyższe Seminarium Duchowne w Szczecinie, 2001)Pozycja III Walne Zebranie Stowarzyszenia Biblistów Polskich i 44 Sympozjum Biblistów PolskichKorzec, Cezary (Wydział Teologiczny Uniwersytetu Szczecińskiego, 2006)Pozycja Ku dynamicznemu rozumieniu małżeństwa chrześcijańskiego w Ef 5,21-33Korzec, Cezary (Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej, 2017)Ojciec św. Franciszek w Adhortacji Amoris laetitia poświęca sporo miejsca sprawie dojrzewania małżonków chrześcijańskich. W punkcie 122, w którym wprowadza powyższe zagadnienie, przywołuje porównanie chrześcijańskich relacji małżeńskich do związku Chrystusa z Kościołem. Nawiązuje w ten sposób do Listu św. Pawła do Efezjan (5,21-33). Papież spostrzega, że analogia ta opisuje dojrzały stan chrześcijańskiego małżeństwa. W artykule dokonano przeglądu egzegetycznego Ef 5,21-33 eksponując jego istotne teologicznie punkty. Zwrócono przy tym uwagę na te fragmenty, które wskazują na dynamiczną koncepcję chrześcijańskiego małżeństwa. Stanowią je: parenetyczny kontekst i chrzcielny fundament małżeństwa. Oba są związane z praktyką życia chrześcijańskiego, które w chrzcie ma swój początek i aktualizuje w konkretnych postawach, zwłaszcza tych zmierzających do zachowania jedności, która jest jednym z fundamentalnych dzieł Jezusa. Szczególnym miejscem jej doświadczania jest chrześcijańskie małżeństwo.Pozycja La nudità necessaria, il ruolo del Giovane di Mc 14,51-52 nel racconto Marciano della passione-morte-risurrezione di GesùKorzec, Cezary (Wydział Teologiczny Uniwersytetu Szczecińskiego, 2006)Pozycja Prorok wobec zła i władzy (2 Sm 12,9)Korzec, Cezary (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2008)Pozycja Przeznaczony do EwangeliiKorzec, Cezary (Wydział Teologiczny Uniwersytetu Szczecińskiego, 2008)La conversione di san Paolo rimane anche oggi il paradigma della conversione cristiana. E perciò anche oggi sveglia tanto interesse e tante interpretazioni. Nell’articolo sono stati studiati i passi del Nuovo Testamento considerati come relazioni dell’awenimeto della vita del Apostolo Paolo. In questo posto sono stati trattati non nella loro portata storica ma nel suo contesto letterario e allo stesso tempo nella loro significato teologico. I racconti degli Atti degli Apostoli (9; 22; 26) e il breve passo della Lettera ai Galati (1,15-16) e ai Romani (1,1) manifestano una certa vicinanza teologica. In essi la conversione di Paolo viene descritta come un atto escatologico e collegata con la missione ai pagani. Ciò succeda nonostatne il fatto che i testi sono stati composti dai diferenti scrittori ecclesiastici: Atti da Luca e le Lettera da san Paolo. Tale compressione delTavvenimeto fatta dalla prospettiva ecclesiale sia di Paulo sia di Luca può diventare auito nella compressione della conversione per la Chiesa di oggi che festeggia l’anno paolino.Pozycja Rdz 9,6: od przemocy do sprawiedliwościKorzec, Cezary (Wydział Teologiczny Uniwersytetu Szczecińskiego, 2004)Das Ergebnis unserer Untersuchung steht den heutigen Angeboten fur Gen 9,6a gegenüber, besonders in dem Teil, in dem der Sinn der Präposition פ betroffen ist. In modernen Untersuchungen zeigen sich zwei Richtungen, in denen die פ als פ - instrumenti (z.B. Steck) oder פ -pretii (z.B. Lust, JENNl) gemeint ist. Von der Bedeutung der פ hängt, ob Gen 9,6 den Menschen als Vollstrecker der Todesstrafe einsetzt oder nicht. Wir haben uns bei der Lektüre der Präposition an der lokalen Grundbedeutung orientiert. In unserem Beitrag stellen wir dar mit Hilfe der sprachlichen Argumentation, in paradigmatischer und syntagmatischer Forschung haben wir Möglichkeit die Lesung der פ als lokal dargestellt, demnach schlagen wir die Lektüre des ganzen Verses vor: Wenn jemand Blut des Mannes vergießt, in dem Mann wird sein Blut vergossen, denn als Abbild Gottes hat er den Menschen gemacht. Gen 9,6 spricht nicht mehr darüber, wer der Vollstecker der Todesstraffe ist sonder im Kontext des noachitischen Bundes ergibt sich die neue Gerechtigkeit, durch die das Opfer des Verbrechens durch Gott selbst entschädigt ist.Pozycja Sprawozdanie z 10. Walnego Zebrania Stowarzyszenia Biblistów Polskich oraz 51. Sympozjum Biblistów Polskich (Toruń, 17-19 września 2013)Briks, Piotr; Korzec, Cezary; Zaklukiewicz, Tomasz (Wydawnictwo KUL, 2013)Pozycja Sprawozdanie z 10. Walnego Zebrania Stowarzyszenia Biblistów Polskich oraz 51. Sympozjum Biblistów Polskich, Toruń, 17–19 września 2013Korzec, Cezary (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2014)Pozycja Sprawozdanie z 47. Sympozjum Biblistów Polskich, Olsztyn, 22-24 września 2009Korzec, Cezary (Wydawnictwo KUL, 2009)Pozycja Sprawozdanie z 9. Walnego Zgromadzenia Stowarzyszenia Biblistów Polskich (SBP) i 50. Sympozjum Biblistów PolskichBriks, Piotr; Korzec, Cezary (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2013)Pozycja Sprawozdanie z IX Walnego Zebrania Stowarzyszenia Biblistów Polskich oraz 50. Sympozjum Biblistów Polskich (Warszawa, 18-20 września 2012)Briks, Piotr; Korzec, Cezary (Wydawnictwo KUL, 2012)Pozycja Sprawozdanie z VI Walnego Zebrania Stowarzyszenia Biblistów Polskich i 47. Sympozjum Biblistów Polskich. Olsztyn 22-24 września 2009 r.Korzec, Cezary (Wydział Teologiczny Uniwersytetu Szczecińskiego, 2010)Pozycja Sprawozdanie z walnego zebrania Stowarzyszenia Biblistów Polskich i 45. Sympozjum Biblistów PolskichBriks, Piotr; Korzec, Cezary (Wydział Teologiczny Uniwersytetu Szczecińskiego, 2007)Pozycja Teologia biblijna według J.P. Gablera: projekt i jego konsekwencjeKorzec, Cezary; Chrostowski, Waldemar; Kowalski, Marcin (Stowarzyszenie Biblistów Polskich, 2021)