Przeglądaj wg Autor "Krawczyk, Roman"
Teraz wyświetlane 1 - 12 z 12
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Biblijne podstawy EucharystiiKrawczyk, Roman (Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Siedleckiej im. Jana Pawła II, 2007)Pozycja Błogosławieństwa ewangelijneKrawczyk, Roman (Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Siedleckiej im. Jana Pawła II, 2005)Pozycja „Kimże jest człowiek” (Syr 18, 8)? U podstaw antropologii Księgi SyrachaKrawczyk, Roman (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1985)Pozycja Kobieta w świetle przekazów biblijnychKrawczyk, Roman (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1987)Pozycja Obraz Mesjasza w Pieśniach o Słudze JahweKrawczyk, Roman (Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Siedleckiej im. Jana Pawła II, 2007)Pozycja Powstania żydowskie przeciw Rzymianom w I-II wieku n. e.Krawczyk, Roman (Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Siedleckiej im. Jana Pawła II, 2004)Pozycja Powstania żydowskie przeciw Rzymianom w I-II wieku n.e.Krawczyk, Roman (Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Warszawsko-Praskiej, 2003)Author of this articles shows background and history of Jewish revolts against Rome in two first centuries. His detailing analyses contain following topics: Roman war (66-70), revolt in Jewish Diaspora (115-117) and Bar Kohba’s revolt (132-135).Pozycja Prorocy a kultKrawczyk, Roman (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1987)Pozycja Przypowieść o synu marnotrawnym (Łk 15,11-32) – paradygmat zatroskanego ojcaKrawczyk, Roman (Uniwersytet Szczeciński, 2013)Przypowieść o synu marnotrawnym uświadamia nam, że człowiek może podlegać zagrożeniom tak ze strony czynników zewnętrznych (przykłady złych ludzi, oszukańcze ideologie itd.), jak i czynników wewnętrznych, kiedy oszukuje sam siebie kierując się iluzjami i fałszywymi wartościami. Dziecko zawsze było dla rodziców „światłością oczu” i w czasach biblijnych jak również i dziś, mimo że nierzadko jest ono dla nich źródłem kłopotów i udręk. Syn marnotrawny z Ewangelii św. Łukasza (15,11-32) stanowi ilustrację tej właśnie prawdy o miłości zatroskanego ojca o los marnotrawnego syna. Niniejszy artykuł składa się z trzech części. Pierwsza część została poświęcona analizie wymiaru pedagogicznego przypowieści, druga część analizie wymiaru teologicznego, a trzecia teologii miłosierdzia.Pozycja Ps 72. Modlitwa o idealnego króla przyszłościKrawczyk, Roman (Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Siedleckiej im. Jana Pawła II, 2006)Pozycja Starotestamentowa idea „obrazu Bożego” w człowiekuKrawczyk, Roman (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1984)Pozycja Syrach a Rdz 1-3Krawczyk, Roman (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1984)