Przeglądaj wg Autor "Michalik, Andrzej"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 20
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja „Brat Jezus” Schaloma Ben-ChorinaMichalik, Andrzej (Wydział Teologiczny Sekcja w Tarnowie Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, 2011)Pozycja Charakterystyczne cechy egzegezy Pisma Świętego św. Tomasza z AkwinuMichalik, Andrzej (Wydział Teologiczny Sekcja w Tarnowie Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, 2018)Święty Tomasz z Akwinu był nie tylko znakomitym filozofem i teologiem, ale także niestrudzonym egzegetą Pisma Świętego. Spod jego pióra wyszły komentarze zarówno do ksiąg Starego, jak i Nowego Testamentu. Egzegeza św. Tomasza z Akwinu odznacza się kilkoma cechami. Jest to egzegeza oparta na dwóch fundamentalnych regułach: analogii wiary katolickiej i analogii wiary biblijnej. Ponadto posiada także charakterystyczny dla całej egzegezy średniowiecznej rys scholastyczny, patrystyczny i teologiczny.Pozycja Duch Święty dawcą życia. Uwagi o duchowości chrześcijańskiejMichalik, Andrzej (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1994)Pozycja Jacob Neusner, Rabin rozmawia z Jezusem, tłum. A. Wojtasik, Wydawnictwo M, Kraków 2010, ss. 200.Michalik, Andrzej (Wydział Teologiczny Sekcja w Tarnowie Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, 2013)Pozycja Kard. Joseph Ratzinger, Duch liturgii, tłum. E. Pieciul, Christianitas, Poznań 2002, s. 204Michalik, Andrzej (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2003)Pozycja Kościół – wspólnota czy komunia?Michalik, Andrzej (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1996)Pozycja Od „collatio” opata do „lectio” magistra. O czytaniu Pisma Świętego w okresie metodologicznego przełomu XII wiekuMichalik, Andrzej (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1993)Pozycja Pope John Paul II’s Significant Gestures for Interreligious Dialogue An Attempt of InterpretationMichalik, Andrzej (The Pontifical University of John Paul II in Cracow, 2011)One of the important tasks of pope John Paul II pontificate was interreligious dialogue. Twenty-seven years lasting pontificate, was full in that matter of extremely important words and many still important spectacular gestures. The article reminds those more and those less known pope’s gestures, and it is an attempt of interpretation. The brave gestures of the Pope speak stronger than words, are better remembered and are a constant inspiration to those, who take up the task of interreligious dialogue.Pozycja Romano Guardini i Joseph Ratzinger o istocie chrześcijaństwaMichalik, Andrzej (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2008)Pozycja Sesja pt. „Uniwersalizm chrześcijaństwa a pluralizm religii”Michalik, Andrzej (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1999)Pozycja Sobór ciągle odkrywanyMichalik, Andrzej (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2002)Pozycja Sprawozdanie z działalności naukowo-dydaktycznej Instytutu Teologicznego w Tarnowie za rok akademicki 1998/1999Michalik, Andrzej (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 2000)Pozycja Sprawozdanie z działalności naukowo-dydaktycznej Instytutu Teologicznego w Tarnowie za rok akademicki 1999/2000Michalik, Andrzej (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 2001)Pozycja Sprawozdanie z II Międzynarodowego Kongresu Teologii FundamentalnejMichalik, Andrzej (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2001)Pozycja Sympozjum Fundacji Josepha Ratzingera „Ewangelie. Historyczne i chrystologiczne poszukiwania”. Rzym, 24-26 października 2013 rokuMichalik, Andrzej (Wydział Teologiczny Sekcja w Tarnowie Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, 2013)Pozycja Teoria czterech sensów Pisma świętego według św. Tomasza z AkwinuMichalik, Andrzej (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2004)Pozycja Tomasz Węcławski, Sieć. Wyprawa pierwsza – pytanie o Jezusa, Kraków: Znak 1997, s. 283.Michalik, Andrzej (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1998)Pozycja Trzeci kurs dla wychowawców seminariów duchownych w RzymieMichalik, Andrzej (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1999)Pozycja Was John Paul II an Apologist of Christianity?Michalik, Andrzej (The Pontifical University of John Paul II in Cracow, 2012)The paper tries to answer the question whether John Paul II was an apologist of Christianity. Moving along scholastic methodology, the paper progress along three stages, exploring a negative statement (videtur quod non), justifying a positive assertion (sed contra), to formulate a conclusion (ergo). Through this methodology the paper argues that Pope John Paul II was the defender of Christianity. This methodology allows thorough study of the highlights of the pontificate of this Great Pope and on the basis of counter-points to bring out a more clear answer to the research question.Pozycja Zraniony strzałą piękna. Piękno i misja Kościoła według Josepha RatzingeraMichalik, Andrzej (Wydział Teologiczny Sekcja w Tarnowie Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, 2014)Thoughts about beauty appear in various places of incredibly rich writings of Joseph Ratzinger. Accordingly with his method, he undertakes this topic in a historical context reaching as far as to the Ancient Times, and develops its theological basis, in order to finally present its ecclesiastic context and a practical development. As always though, the point of origin is the existential problem and the answer of the Revelation as well as diagnosis of modernity. Beauty – according to Joseph Ratzinger – today, is rarely a product of inspiration, but it became a subject of commerce. Beauty seems to suffice by itself, which leads to an art crisis. However, because beauty in its deepest essence points towards a different Reality, that is why we discover all over again its special role in the fulfillment of the Church’s mission. The first task of the Church is to oppose the wicked beauty, which diminishes human, and the second one is to breathe new one in the apostolate thanks to discovering anew the purpose and the meaning of beauty in the human life, in experiencing God and in the Church’s liturgy. Against the crisis of apostolate we need to see the pedagogical aspect of beauty. Human wounded by an arrow of beauty – according to a personal experience of Joseph Ratzinger – is lifted up, above himself. For it is the protection of true beauty and seeing its role in the Church’s mission that are the tasks and a chance for the Church.