Przeglądaj wg Autor "Mickiewicz, Franciszek"
Teraz wyświetlane 1 - 17 z 17
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Biblijne podstawy cnoty gościnnościMickiewicz, Franciszek (Wydawnictwo Pallottinum, 2000)Pozycja „Błogosławieni miłosierni, albowiem oni miłosierdzia dostąpią” (Mt 5, 7)Mickiewicz, Franciszek (Wydawnictwo Pallottinum, 1993)Pozycja Bóg – Panem życiaMickiewicz, Franciszek (Wydawnictwo Pallottinum, 1997)Pozycja „Communio” a znaki czasu. Refleksje na kanwie międzynarodowego zjazdu redakcji „Communio” w Hradec KralovéMickiewicz, Franciszek (Wydawnictwo Pallottinum, 1999)Pozycja Królestwo Chrystusa – wieczne i powszechneMickiewicz, Franciszek (Wydawnictwo Pallottinum, 1997)Pozycja Metody szatana oraz sposoby walki z nim w świetle kuszenia Jezusa na pustyniMickiewicz, Franciszek; Stawiecki, Aleksander (Wydawnictwo Pallottinum, 2006)Pozycja Modlitwa „Ojcze nasz” (Mt 6, 9-13) w świetle starotestamentalnej symboliki i mentalności żydowskiejMickiewicz, Franciszek (Wydawnictwo Pallottinum, 2015)Artykuł jest podzielony na 2 części. W pierwszej części został ukazany uniwersalizm Modlitwy Pańskiej, na który wskazuje już sama liczba zawartych w niej siedmiu próśb, symbolizująca pełnię i doskonałość, oraz struktura całej modlitwy, w której można wyodrębnić dwie podstawowe części. Pierwsza część odnosi się do Boga i zawiera trzy prośby, ponieważ liczba 3 dość często w Piśmie Świętym ściśle łączy się z Bogiem. Druga część zawiera cztery prośby (liczba 4 wyraża ideę kosmicznej całości) i ogarnia wszystkie główne dziedziny życia ludzkiego: zarówno jego płaszczyznę materialną, jak też duchową, zarówno relacje istniejące między ludźmi, ujęte syntetycznie w zaimku „nasz”, jak też relacje człowieka z Bogiem. Druga część artykułu ukazuje starotestamentalne korzenie i judaistyczne tło Modlitwy Pańskiej. Zawarta tu analiza poszczególnych jej próśb pokazuje, że cały tekst Modlitwy Pańskiej jest złożony z terminów, wyrażeń i motywów, które występują w Starym Testamencie oraz były głęboko zakorzenione w pobożności i sposobie myślenia ludzi współczesnych Jezusowi. Niezwykła mądrość Jezusa polega na tym, że zaczerpnął On z ksiąg świętych najważniejsze prawdy teologiczne, które były dobrze znane Żydom uczęszczającym do świątyni, modlącym się w synagodze lub słuchającym pouczeń swych uczonych w Piśmie, a następnie przeobraził je w modlitwę, która z kolei streszcza najważniejsze tematy głoszonej przez Niego Ewangelii.Pozycja Naśladowanie mistrza w działalności Jezusa i św. PawłaMickiewicz, Franciszek (Wydawnictwo Pallottinum, 2005)Pozycja Panie, gdzie mieszkasz? (por. J 1, 38). Biblijna teologia Bożego domu i bezdomności BogaMickiewicz, Franciszek (Wydawnictwo Pallottinum, 2005)Pozycja Pochodzenie Jezusa jako Mesjasza i Syna Bożego według J 7,14-52Mickiewicz, Franciszek (Stowarzyszenie Biblistów Polskich, 2021)Pozycja Przynależność Jezusa do dynastii Dawidowej w świetle Ewangelii według św. MateuszaMickiewicz, Franciszek; Chrostowski, Waldemar; Kowalski, Marcin (Stowarzyszenie Biblistów Polskich, 2021)Pozycja Rola Świątyni Jerozolimskiej w życiu i doktrynie IzraelaMickiewicz, Franciszek (Wydawnictwo Pallottinum, 1995)Pozycja Tajemnice publicznej działalności Jezusa tajemnicami Bożej światłościMickiewicz, Franciszek (Wydawnictwo Pallottinum, 2003)Pozycja Wizja nowego nieba i nowej ziemi w Ap 21,1-22, 5Mickiewicz, Franciszek (Wydawnictwo Pallottinum, 2000)Pozycja Wpływy mitologii greckiej i rzymskiej na kulturę światowąWójtowicz, Stanisław; Mickiewicz, Franciszek (Wydawnictwo Pallottinum, 1999)Pozycja Zbawcza moc cierpieniaMickiewicz, Franciszek (Wydawnictwo Pallottinum, 1998)Pozycja Zbawczy wymiar czasu w literaturze biblijnejMickiewicz, Franciszek (Wydawnictwo Pallottinum, 2001)