Przeglądaj wg Autor "Schiller-Rydzewska, Joanna"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Kantata „De profundis” Marka Czerniewicza – refleksja chrześcijańska w dźwiękowej konkretyzacjiSchiller-Rydzewska, Joanna (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2019)Cantata „De profundis” of Marek Czerniewicz is another musical piece commenting contemporary events in the Middle East area. These topics very important for composer, it’s stimulating his imagination. Implementing this idea a composer uses every kind of musical sounds. Organizing of these sounds is connected with the dichotomy of pure, God world of sacrum, and barbarian, human world of profanum. This fundamental idea allows the composer creating piece between two different categories. Basic for this concept is freely way of using sources of sounds, which is important feature of creating meaning of musical piece.Pozycja Semantyka tytułu jako klucz interpretacyjny w religijnej twórczości Marka CzerniewiczaSchiller-Rydzewska, Joanna (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2016)Marek Czerniewicz to młody gdański kompozytor, w którego bogatej twórczości istotne miejsce zajmują dzieła o charakterze religijnym. Ważną cechą dokonań kompozytora jest stosowanie tytułów o pozamuzycznym znaczeniu. I właśnie ten związek pomiędzy tytułem dzieła a jego muzyczną konkretyzacją znalazł się w interesującym nas polu badawczym. Dla tak zarysowanej problematyki pomocne okazały się koncepcje analityczne Charlesa Seegera, Eero Tarastiego i Macieja Jabłońskiego, dzięki którym możliwe stało się śledzenie związku zachodzącego pomiędzy ideą dzieła zawartą w jego tytule a obrazem brzmieniowym per se.