Przeglądaj wg Autor "Siemieniewski, Andrzej"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 115
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Aby wszystkim okazać miłosierdzieSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja „Będziecie moimi świadkami”Siemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1995)Pozycja Bóg mnie wybrał, abym żył dla NiegoSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2000)Pozycja Bóg szczodrze odmierza nagrodę każdemuSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2000)Pozycja Bóg umiłował światSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1996)Pozycja Bóg z namiSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2005)Pozycja Bóg żywy – Bóg żyjącychSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2005)Pozycja Być szczęśliwym po chrześcijańskuSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja Cały rok królować z ChrystusemSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2005)Pozycja Celebrate Jesus 2000Siemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2000)Pozycja Chrześcijanin słucha Słowa Bożego i wypełnia jeSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1999)Pozycja Chrzest w Duchu Świętym wbrew Kościołowi? Consolamentum średniowiecznych katarówSiemieniewski, Andrzej (Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu, 2006)The phenomenon of born-again Christians is growing in the Christian Word nowadays in many countries. While much is being written about the present shape of this spiritual movement, rarely the attention of scholars is directed towards its historical antecedents. This is why in this study the medieval Cathars are reflected upon from the point of view of their ideas regarding new (spiritual) birth and – as they called it – baptism in the Spirit. Two different historical sources for Cathars are briefly presented – the Eastern and the Western ones, the latter being more important to our topic in this place. Then a special attention is paid to the Cathars’ practice of new birth by a spiritual baptism and of spiritual regeneration through laying on hands. Thus the practice of the baptism in the Spirit understood as a ritual of a group prayer over a person in search of such an experience may be considered analogous to the present practice of spiritual baptism in some forms of Pentecostal piety.Pozycja Czas żniwa PańskiegoSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja Czekanie na królestwoSiemieniewski, Andrzej (Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu, 2007)Pozycja Człowiek w New AgeSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1995)Pozycja Czy przykazania zniewalają?Siemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2000)Pozycja Dar dla KościołaSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2005)Pozycja Dialog nadziei – Konsultacje teologiczneSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1999)Pozycja „Dla was jest ta obietnica”Siemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1994)Pozycja Dobro płynące z sercaSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2000)