Przeglądaj wg Autor "Sosnowska, Joanna"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Dziennikarz – specjalista. Zasady pracy dziennikarza religijnegoSosnowska, Joanna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Współczesne dziennikarstwo religijne musi doskonale dopasowywać się do rynku medialnego. Dziennikarz religijny ma być nie tylko specjalistą w swojej dziedzinie, ale posiadać profesjonalny warsztat zawodowy. Ideałem byłoby połączenie w jednej osobie pragnień odbiorców i wymagań, jakie stawiają same media. Artykuł nie jest spojrzeniem na pracę dziennikarza religijnego w ujęciu dokumentów Kościoła katolickiego. Jest głosem w dyskusji o wartość zawodu dziennikarza specjalisty w bardzo trudnej profesji, jaką jest problematyka religijna.Pozycja Influencer katolicki: tożsamość i posłannictwo w kontekście misji KościołaWyrostkiewicz, Michał; Sosnowska, Joanna; Wójciszyn-Wasil, Aneta (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2023)Influencerstwo jest obecnie popularną formą medialnego oddziaływania, a influencerzy, jako twórcy treści medialnych, ciesząc się autorytetem i zaufaniem odbiorców, przyjmują rolę liderów cyfrowych społeczności. Coraz częściej poruszają tematy związane z religią, Bogiem, Kościołem oraz kwestiami dotyczącymi wiary i moralności katolickiej. Ta nowa forma przekazu nauki Kościoła stanowi przedmiot niniejszych analiz. Po nakreśleniu kontekstu i ukazaniu punktu wyjścia oraz przedstawieniu założeń metodologicznych opisywanych badań zaprezentowano status influencera we współczesnej nauce. Scharakteryzowano tożsamość influencera i stosowany przez niego model komunikacji. Ukazano efekty zestawienia wiedzy o influencerze z misją Kościoła, co prowadzi do odpowiedzi na pytanie, czy aktywność influencerska może być realizacją działalności ewangelizacyjnej oraz wspólnototwórczej. Wśród rezultatów i konkluzji podano definicję influencera katolickiego jako człowieka utożsamiającego się z Kościołem i gromadzącego grupę followersów nie wokół siebie, ale Chrystusa żyjącego we wspólnocie eklezjalnej. Wskazano też konkretne zadania i miejsce influencera katolickiego w strukturze kościelnej, a także nawiązano do typowej dla influencera promocji marki, która tu oznacza „markę eklezjalną”. Kościół, który chce spełnić swoją misję we współczesnym zmediatyzowanym świecie i społeczeństwie informacyjnym, to Kościół otwarty na nowe rozwiązania z obszaru nowoczesnych mediów i komunikacji, a jednocześnie nieprzyjmujący nowych trendów bezkrytycznie, lecz rozpatrujący je w ramach interdyscypinarnej eklezjologiczno-medioznawczej refleksji naukowej.Pozycja Komunikacja influencerska o książkach na TikToku. Przykład profilu @mrukbookiSosnowska, Joanna; Wójciszyn-Wasil, Aneta (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2024)Treści przekazywane na platformie TikTok mają silny wpływ na zachowanie, rozwój, kształtowanie tożsamości oraz umiejętności młodych odbiorców. Jednym z ważnych trendów ostatnich lat jest promowanie przez użytkowników tej aplikacji tematyki książkowej. BookTok stał się wyznacznikiem współczesnej formy recenzji literatury realizowanej przy pomocy środków wyrazu właściwych dla mediów społecznościowych. Celem artykułu jest opisanie specyfiki influencera książkowego na przykładzie popularnego profilu polskiej booktokerki, Emili Jachimczyk. Refleksja skupia się na dwóch wymiarach: komunikacji influencerskiej oraz formule recenzji jako aspektach treści prezentowanych przez influencerkę. Popularność publikacji na profilu powoduje, że podjęte badania mogą być uznane za odczytanie współczesnych trendów cyfrowej, sieciowej obecności influencerów książkowych w polskiej przestrzeni mediów społecznościowych.