Logo repozytoriumLogo repozytorium
Zbiory i kolekcje
Wszystko na DSpace
AAAWysoki kontrastWysoki kontrast
  • English
  • Polski
Zaloguj
Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Szpunar, Magdalena"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk przeglądania
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
  • Wyników na stronę
  • Opcje sortowania
  • Miniatura
    Pozycja
    Nowe areny przemocy – cyberprzemoc
    Szpunar, Magdalena (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2015)
  • Miniatura
    Pozycja
    O istocie uważności w nieuważnym świecie
    Szpunar, Magdalena (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2020)
    W artykule zostaje podjęta problematyka związana z praktykowaniem uważności. Przedstawiona zostaje historia pojęcia, ale przede wszystkim jego znaczenie w procesie korygowania wadliwych modeli myślenia i funkcjonowania. Praktykowanie uważności rozumiane jest jako proces uwalniający od negatywnych kolein umysłowych i obciążającego myślenia ruminatywnego, przyczyniający się do poprawy jakości życia i polepszenia ogólnego dobrostanu jednostek.
  • Miniatura
    Pozycja
    Od narcyzmu jednostki do kultury narcyzmu
    Szpunar, Magdalena (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2014)
    Celem artykułu jest eksplikacja kultury narcyzmu. Punktem wyjściowym rozważań jest etiologia zaburzenia narcystycznego, zaś sama kultura narcyzmu zostaje potraktowana jako przejaw destrukcji kultury. W artykule postawiono tezę, iż coraz więcej osób przejawia dzisiaj cechy osobowości neurotycznej, co prowadzi między innymi do nadmiernego uzależnienia od akceptacji innych, co warunkuje kompulsywne zogniskowanie się na prestiżu, władzy i posiadaniu.
  • Miniatura
    Pozycja
    On the essence of mindfulness in an inattentive world
    Szpunar, Magdalena (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2021)
    The article deals with issues related to the practice of mindfulness. The history of the models is presented, but the focus is on the importance of the process of correcting defects and thinking. The practice of mindfulness, understood as the process of accelerating out of negative mental ruts and the burden of ruminative thinking, has contributed to improving the quality of life and the overall general understanding of the well-being of individuals.
Ministerstwo Edukacji i NaukiMinisterstwo Edukacji i Nauki
Projekt finansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Nauka dla Społeczeństwa II”
  • O repozytorium
  • Finansowanie
  • Kontakt

Polub nas

Katolicki Uniwersytet LubelskiKatolicki Uniwersytet Lubelski

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS delivered by PCG Academia

  • Prześlij uwagi