Logo repozytoriumLogo repozytorium
Zbiory i kolekcje
Wszystko na DSpace
AAAWysoki kontrastWysoki kontrast
  • English
  • Polski
Zaloguj
Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Wojtanowicz, Katarzyna"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk przeglądania
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
  • Wyników na stronę
  • Opcje sortowania
  • Miniatura
    Pozycja
    Godzenie ról zawodowych z rodzinnymi w ocenie pracowników socjalnych
    Wojtanowicz, Katarzyna (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2021)
    Reconciling work and family life is becoming a challenge today. Preparation for fulfilling social roles, including professional and family roles, is not only theoretical. The dimension of everyday combining of these two areas becomes particularly important today. The aim of this article is to present the profile of a social worker in terms of reconciling professional and family roles, especially in terms of the impact of work on the fulfillment of family roles. It also examines the level of job satisfaction, stress and whether the conditions of work organization have an influence on the family functioning of social workers. It was also considered how the experience of working with social welfare clients translates into the functioning of the social workers’ own family. As the presented research shows, professional work influences the reconciliation of professional and family roles of social workers. Respondents point to the reference from professional work, the experience of providing support and help to families with multiple problems, on the functioning of their own family.
  • Miniatura
    Pozycja
    Proces usamodzielniania wychowanków pieczy zastępczej w Polsce
    Wojtanowicz, Katarzyna (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2023)
    Osiągnięcie przez dziecko pełnoletności jest ważnym wydarzeniem w życiu każdej rodziny. Nie zawsze jednak wymaga od osoby pełnoletniej podjęcia pełnej samodzielności. Dzieci odebrane z rodziny biologicznej, umieszczone w pieczy zastępczej, często przeżywające osamotnienie, doświadczone traumatycznymi przeżyciami, wymagają szczególnego wsparcia w osiągnięciu samodzielności życiowej. Celem artykułu jest ukazanie procesu usamodzielniania wychowanków systemu pieczy zastępczej w Polsce. Opisuje zarówno kontekst formalno – prawny jak i przebieg tego procesu w wymiarze wychowawczym i psychologicznym. Ukazuje również proces usamodzielniania wychowanków w świetle wybranych wyników badań. System pieczy zastępczej w Polsce musi dzisiaj sprostać wyzwaniom jakie stawia przed nim proces wychowania i usamodzielniania wychowanków. Opracowanie ukazuje proces usamodzielniania, który wymaga wszechstronnego, interdyscyplinarnego podejścia.
Ministerstwo Edukacji i NaukiMinisterstwo Edukacji i Nauki
Projekt finansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Nauka dla Społeczeństwa II”
  • O repozytorium
  • Finansowanie
  • Kontakt

Polub nas

Katolicki Uniwersytet LubelskiKatolicki Uniwersytet Lubelski

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS delivered by PCG Academia

  • Prześlij uwagi