Przeglądaj wg Autor "Zaklukiewicz, Tomasz"
Teraz wyświetlane 1 - 11 z 11
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Bogdan Poniży, Księga Mądrości na dziś (Maneat Questio 26), Poznań 2014, ss. 141.Zaklukiewicz, Tomasz (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2016)Pozycja Dni biblijne dla dzieciZaklukiewicz, Tomasz (Wydział Teologiczny Uniwersytetu Szczecińskiego, 2005)Pozycja Ernst Josef - Backhaus Knut, Studium Neues Testament, Paderborn 1986, ss. 124.Zaklukiewicz, Tomasz (Szczecińskie Wydawnictwo Diecezjalne „Ottonianum", 1991)Pozycja Friedrich W. Horn (Hg.), „Paulus Handbuch”, Tübingen 2013, ss. 653.Zaklukiewicz, Tomasz (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2016)Pozycja Los Sprawiedliwych w świetle Mdr 3,1-12Zaklukiewicz, Tomasz (Wydział Teologiczny Uniwersytetu Szczecińskiego, 2011)Author of the last book of the Old Testament, writing it in Hellenistic Alexandria at the turn of the century (I adj.-I AD), and assigning his work to Solomon, not only emphasized the importance of his work, but above all, content that is included in it. In Wisdom we find many texts that are looking for answers a question about the payment for the righteous, who remained faithful and unjust who withdrew from Yahweh. One such text is an excerpt 3,1-12, which was in the centre of concentric built Exordium (1,1-6,21). From this passage we learned that the righteous shall be guided by true wisdom, faithful to Yahweh - despite the experience of suffering - and to hold the faith of our forefathers. However, the wicked, the righteous for those who mistakenly rated experience, turned out to be foolish in their belief and attitude in life. They thought of suffering and death of the righteous unfortunately and annihilation. Meanwhile, the just turned out to be truly wise and showed trust in the Lord (v. 9a). Therefore - in spite of the suffering endured - already are in peace (v. 3b), their hope is full of immortality (v. 4b), the great blessings (v. 5a), the day of visitation shine forth (v. 7a), will judge the peoples, reign over the nations (v. 8a), and the Lord will reign over them forever (v. 8b). In the passage Wisdom 3,1-12 hagiographer appeared that God’s retribution is a consequence of human behaviour. The considerations included in Wisdom are innovative look at the issue of retribution, which was clearly shifted to the post-mortem human life fair. It is about the prize and the next life writes a hagiographer, encouraging perseverance in bearing the suffering and earthly life with wisdom.Pozycja Odpowiedzi na 101 pytań o Psalmy i inne PismaZaklukiewicz, Tomasz (Wydział Teologiczny Uniwersytetu Szczecińskiego, 2004)Pozycja Rosage David E., Mów, Panie..., Oficyna Przeglądu Powszechnego, Warszawa 1990, ss. 112.Zaklukiewicz, Tomasz (Szczecińskie Wydawnictwo Diecezjalne „Ottonianum", 1991)Pozycja Sprawozdanie z 10. Walnego Zebrania Stowarzyszenia Biblistów Polskich oraz 51. Sympozjum Biblistów Polskich (Toruń, 17-19 września 2013)Briks, Piotr; Korzec, Cezary; Zaklukiewicz, Tomasz (Wydawnictwo KUL, 2013)Pozycja Teologiczne znaczenie określenia „Oto ja służebnica Pańska” (Łk 1,38a)Zaklukiewicz, Tomasz (Szczecińskie Wydawnictwo Diecezjalne „Ottonianum", 1991)Durch Bedeutungsanalyse der Begriffe „Magd” und „Diener”, die im täglichen Leben der Semiten und auch in der Bibel zu treffen sind, wie auch durch Analyse des von Lukas der Maria zugeschriebenen Satzes "Siehe, ich bin die Magd des Herrn; mir geschehe nach deinem Wort” (Lk 1,38a) versucht der Verfasser dieses Beitrags zu deuten, daß die Mutter Jesu eine Jahwe-Magd sei, die als Geistesführer des Israel im AT bekannt sind. Ähnlich wie sie, hatte Maria ihr vom Gott zugewiesenes Werk zu erfüllen - da kann sie also als Werkzeug der Gottesrettung eingesehen werden. Aber die Maria-Angehörigkeit zu den Gottesdienern entscheidet nicht nur der Satz, in dem sie so bestimmt wurde (Lk 1,38a), sondern auch die Beschreibungstruktur der Verkündigung der Geburt Jesu. Diese Beschreibung ist zugleich eine Erzählung über die Berufung zu den ihr Gott anvertrauten Aufgaben. Das Berufungsschema der Jahwe-Diener vom AT entspricht in seinem Bau dem Berufungsschema von Maria. Lukas verleiht den Wendungen: „Ich bin die Magd des Herrn” und „mir geschehe nach deinem Wort” originalen Charakter. Dadurch wird vom Autor des Dritten Evangeliums darauf hingedeutet, daß einzig Maria vom Gott gewählt werden konnte. Maria, als Gottes Magd bringt den Erlöser zur Welt. Dadurch erfüllt sie auch Gottes Anweisungen und Pläne.Pozycja XII Walne Zebranie Stowarzyszenia Biblistów Polskich i 53. Sympozjum Biblistów Polskich. Toruń, 22–24 września 2015 rokuZaklukiewicz, Tomasz (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2015)Pozycja XIV Walne Zebranie i 55. Sympozjum Biblistów Polskich. Legnica, 18-20.09.2017Zaklukiewicz, Tomasz; Briks, Piotr (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2018)Tegoroczne, XVI walne zebranie i 55. sympozjum Biblistów Polskich odbyło się w Legnicy. Uczestnicy uczestniczy w trzydniowym spotkaniu. Pierwszym etapem walnego zebrania omówiono bieżące sprawy Stowarzyszenia Biblistów Polskich. Dwa kolejne dni wypełniło sympozjum. Prelegenci omówili aktualne kierunki badań w biblistyce polskiej.