Kultura-Media-Teologia, 2025, nr 61
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/37625
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2025, nr 61 wg Temat "avatar"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Internet – czyli: gdy życie bywa grą. Wprowadzenie do kilku zagadnień internetowego funkcjonowania graczyWojtkowiak, Monika; Daszykowska-Tobiasz, Jadwiga (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2025)Artykuł stanowi próbę wprowadzenia do wybranych zagadnień związanych z Internetem jako „drugim” środowiskiem funkcjonowania człowieka. Wydają się one istotne z racji rozpatrywania problematyki gier i graczy. Tekst rozpoczyna prezentacja kluczowych pojęć i teorii związanych ze społeczeństwem informacyjnym i e-środowiskiem. Na matrycy przedstawiono w pierwszym rzędzie zjawiska takie, jak: awatarowość (związana z autoprezentacją, ale nie tożsama z nią), zwrócono uwagę na „ślepotę uczuć” jako swoisty znak czasów (pośrednio wynikający z charakteru internetowej relacyjności). Z kolei stan flow i zakłócenia linearności czasu doświadczane w Internecie, wskazują na odmienność e-świata i jego specyficzne oddziaływanie na użytkowników, jednocześnie zamykają podjęte rozważania.

