Roczniki Teologiczne Warszawsko-Praskie, 2020, t. 16
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/4362
Przeglądaj
Przeglądaj Roczniki Teologiczne Warszawsko-Praskie, 2020, t. 16 wg Temat "Church"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Diecezja warszawsko-praska wobec wykluczenia społecznego w latach 1992-2017Brzeziński, Dominik (Wyższe Seminarium Duchowne w Koszalinie, 2020)W niniejszym artykule skupiono się na charakterystyce działalności Diecezji Warszawsko-Praskiej w ramach przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu. Został ukazany rys historyczny, zasady działalności, jak i sposób finansowania. Diecezja jako organ kościelny podporządkowana jest decyzjom Biskupa Ordynariusza, dlatego zostały przedstawione zasady współpracy państwa z kościołem oraz hierarchiczność.Pozycja Teologia przestrzeni sakralnej w świetle liturgii KościołaFilipowicz, Olgierd (Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Warszawsko-Praskiej, 2020)A space for worship is defined by liturgical regulations and Tradition in such a way that each element corresponds to its function, so that the faithful can freely participate in sacred activities, so that the space ‘speaks’ of and leads to God. The faithful of all ages strive to ensure that their temple is the best suited to these requirements. Churches show that Christ’s command to go into the whole world and commemorate Him (cf. Lk 22:19) is something all Christians want to do as precisely as possible.Pozycja Wykorzystywanie narzędzi public relations w działalności KościołaDembowski, Aleksander (Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Warszawsko-Praskiej, 2020)Narzędzia public relations wykorzystać można przede wszystkim do budowania komunikacji, dobrych relacji i wizerunku Kościoła katolickiego, a także do wychodzenia z kryzysów. Należy z nich jednak korzystać w sposób zintegrowany, w każdym działaniu podejmowanym przez Kościół. Narzędzia te ułatwiają pracę, czyniąc komunikację o wiele prostszą i bardziej skuteczną, pomagają w relacjach z pracownikami - księżmi, świeckimi, a także w dotarciu do bliższych i dalszych grup otoczenia, tworząc również komunikacyjny viral, dzięki któremu Dobra Nowina poprzez świadectwa, rozprzestrzenia się w dalsze rejony grup otoczenia za pośrednictwem obecnych już członków wspólnoty Kościoła.