Kultura-Media-Teologia, 2015, nr 21
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/36051
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2015, nr 21 wg Temat "communication"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Dialektyka komunikacji: dyskurs i dialog. Viléma Flussera komunikologiczna diagnoza politykiWiatr, Przemysław (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2015)Celem niniejszego artykułu jest przybliżenie polskiemu czytelnikowi komunikologicznej myśli Viléma Flussera. Analizie poddano Flusserowskie rozumienie kategorii dyskursu oraz dialogu w kontekście jego filozofii komunikacji, a także wskazano ich źródła oraz zarysowano bardziej ogólne koncepcje, których stanowią ważny składnik. Ponadto, w ostatniej części artykułu postaram się pokazać, w jaki sposób autor Ku filozofii fotografii aplikuje swoje rozważania nad dyskursem i dialogiem do diagnozy współczesnej kondycji politycznej.Pozycja Media społecznościowe w zarządzaniu komunikacją uczelni ze studentamiKoszembar-Wiklik, Małgorzata (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2015)Zarządzanie komunikacją uczelni wymaga zaplanowania i uwzględnienia zmian zarówno w samych mediach jak i charakterystyce odbiorców. Media społecznościowe mają nową specyfikę, są mediami nie tylko dostępnymi całą dobę, ale również opartymi na interaktywności. Zdecydowana większość uczelni w Polsce wykorzystuje media społecznościowe w procesie komunikacji z szeroko rozumianym otoczeniem. W artykule poruszono kwestię wykorzystania social media w komunikacji ze studentami. Zaprezentowano wyniki badań własnych przeprowadzonych na uczelni.Pozycja Współczesne media a relacje w rodziniePater, Dariusz (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2015)Media wyjątkowo głęboko przeniknęły do życia społecznego. Obserwacja codzienności pokazuje, jak silne jest ich oddziaływanie, iż potrafią pokonywać bariery wiekowe, wyznaczać poziom i charakter życia, być nośnikami wielkiej ilości informacji, bawić, uczyć i zmieniać – nawet ten ukształtowany przez stulecia świat wartości. Media zmieniły w istotnym stopniu postrzeganie rodziny, Kościoła i szkoły, dlatego koniecznością staje się włączenie ich w ewangelizację oraz duszpasterstwo rodziny i młodzieży. Inwazyjny charakter mediów wymaga analizy wielu zagadnień, refleksji i próby ich „zagospodarowania” w nauczaniu Kościoła, by kiedyś nie zarzucono nam grzechu zaniechania.