Kultura-Media-Teologia, 2021, nr 44
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/36815
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2021, nr 44 wg Temat "communication"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Media na kwarantannę. Wybrane strategie komunikacyjneZagórska, Katarzyna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2021)Artykuł stanowi efekt badań pragmalingwistycznych dotyczących przekazu religijnego w polskich mediach czasu pandemii. Materiał z 2020 r. poddano analizie zawartości i analizie dyskursu. Opisano go za pomocą strategii komunikacyjnych, za kluczową uznano ewangelizację. Media na kwarantannę, świeckie i wyznaniowe, realizując przekaz religijny wspierały odbiorców, dostosowały do ich potrzeb ofertę programową (Wielki Post, Wielkanoc). Znalazły się w niej transmisje nabożeństw, dla katolików msze św., drogi krzyżowe, różaniec, rekolekcje. Autorka zwraca uwagę na zalety mediów w czasie pandemii, ale dostrzega też jej społeczne konsekwencje – przeniesienia realnego życia do sieci.