Kultura-Media-Teologia, 2016, nr 25
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/36110
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2016, nr 25 wg Autor "Kap, Magdalena"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Muzeum w dobie konwergencji i nowych mediów – nowe trendy, nowe technologie, nowe możliwościKap, Magdalena (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2016)Rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz cyfryzacja mediów przyczyniły się do powstania nowych możliwości w zakresie udostępniania dziedzictwa kulturowego szerokiej publiczności, wzbudzania zainteresowania eksponatami muzealnymi, przekazywania wiedzy oraz zachęcania do ponownych odwiedzin. Celem niniejszego tekstu jest analiza praktycznych konsekwencji przemian, jakie zachodzą w funkcjonowaniu muzeów w perspektywie kultury konwergencji oraz wyzwań, jakie się z tym wiążą. W artykule odwołano się do różnorodnych zastosowań nowych mediów i technologii cyfrowych wykorzystywanych w muzeach na świecie i w Polsce. Postawiono tezę badawczą, że procesy konwergencji wpływają na kształt ekspozycji muzealnych, a nowe media likwidują bariery w komunikacji na poziomie: instytucja muzealna – zwiedzający, co wpływa na wzrost frekwencji w placówkach.