Kultura-Media-Teologia
Stały URI zbioruhttps://theo-logos.pl/handle/123456789/34872
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia wg Autor "Adamski, Andrzej"
Teraz wyświetlane 1 - 7 z 7
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Etos chrześcijańskiego humanizmu. Rozmowa z Jego Magnificencją Rektorem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, ks. prof. dr. hab. Henrykiem SkorowskimAdamski, Andrzej (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2011)Pozycja Etyka – prawo – InternetAdamski, Andrzej (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2010)Pozycja Free Media in Poland – Historical and Contemporary Threats, Questions and ProblemsAdamski, Andrzej (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2017)Artykuł ma charakter interdyscyplinarny. Odnosi się do historii i prawa mediów w Polsce. Nie ma on charakteru ściśle prawniczego – jest to raczej przeglądowa refleksja na temat: jak polskie prawo chroniło wolność słowa i mediów na przestrzeni dziejów? Refleksja nie obejmuje lat 2015-2017.Pozycja Kościół nie boi się mediówAdamski, Andrzej (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2010)Pozycja Ksiądz w blogosferzeAdamski, Andrzej (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2010)Artykuł poświęcony blogom, prowadzonym przez duchownych katolickich. Autor bada możliwości wykorzystania blogów w duszpasterstwie. Pyta o status prawny bloga prowadzonego przez księdza w świetle prawa kościelnego. Ponadto stawia pytania o możliwe zagrożenia związane z wykorzystaniem Internetu w duszpasterstwie, jak również błędy, które mogą popełnić kapłani, którzy pragną w swych działaniach duszpasterskich wykorzystać blog.Pozycja Pandemia, przedsiębiorcy, emocje i social media. Co mówi o akcji #OtwieraMY analiza sentymentu w mediach społecznościowych?Gaweł, Arkadiusz; Popek, Magdalena; Adamski, Andrzej (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2022)Przedmiotem artykułu jest analiza sentymentu w mediach społecznościowych. Autorzy przeanalizowali wpisy związane z akcją #OtwieraMY. Była ona zainicjowana przez część przedsiębiorców w Polsce jako odpowiedź na obostrzenia związane z pandemią COVID-19 zimą i wiosną 2021 roku. Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie, jakie emocje i motywacje inicjatorów akcji można wyczytać ze słów używanych przez nich w mediach społecznościowych. Kwestie etyczne i prawne akcji leżą poza obszarem badawczym artykułu. Uzyskane z analizy Big Data dane zostały zinterpretowane w kluczu teorii psychologicznych związanych ze stresem i poczuciem dobrostanu. Uzyskane wyniki pozwalają stwierdzić, że wpisy związane z akcją #OtwieraMY na Facebooku i Twitterze zawierają duży ładunek emocji negatywnych. Tym niemniej w świetle koncepcji Antonovsky’ego, modelu GAS i cebulowej teorii szczęścia, zrozumiałe są gwałtowne reakcje emocjonalne przedsiębiorców na wprowadzane obostrzenia. Długotrwały, surowy system kontroli i karania, mogą prowadzić do pogłębiania się kryzysu dobrostanu psychicznego wśród polskich przedsiębiorców, nasilania objawów długotrwałego stresu i lęku, a w efekcie działań agresywnych.Pozycja Tematyka rozpraw doktorskich z nauk o komunikacji społecznej i mediach w Polsce po 2011 r.Adamski, Andrzej; Czernicki, Cyprian (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2020)Celem artykułu jest zbadanie obszarów badawczych podejmowanych przez autorów rozpraw doktorskich pisanych w Polsce po 2011 r. w dyscyplinie „nauki o komunikacji społecznej i mediach” (wcześniej „nauki o mediach”). Autorzy przeanalizowali 160 rozpraw. Na podstawie badań stwierdzili, że najczęściej podejmowane obszary badań to: Internet i nowe media, badania zawartości mediów, historia mediów i dziennikarstwa, komunikowanie polityczne oraz public relations i marketing medialny. Autorzy dysertacji zdecydowanie częściej badają media w Polsce niż media zagraniczne. Można również mówić o specyficznym profilu badawczym poszczególnych uczelni, w których badane rozprawy powstają.

