Kultura-Media-Teologia, 2013, nr 13
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/35863
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2013, nr 13 wg Autor "Jaruga, Kinga"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Sieci społecznościowe w polityce: medium (dez)informacyjne?Jaruga, Kinga (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Zasadniczym celem artykułu jest przybliżenie problematyki zagrożeń związanych z funkcjonowaniem portali społecznościowych. Praktyka życia publicznego dostarcza bowiem wielu przejawów celowego wykorzystywania tego typu serwisów w celu manipulowania świadomością masową – zwłaszcza w okresie okołowyborczym. Zamierzeniem autorki jest próba przedstawienia dezinformacyjnych (a nawet manipulacyjnych) metod i technik, na których oddziaływanie narażeni są użytkownicy takich portali, jak: Facebook czy Twitter. W perspektywie rozwoju działalności obywateli w politycznym obszarze tzw. user-generated content zwrócenie uwagi na takie zjawiska, jak: bomby twitterowe, slacktivism czy astroturfing stanowi nie tylko interesujące zagadnienie badawcze, ale w istotny sposób może się przyczynić do uwrażliwienia użytkowników Sieci na kwestie bezpieczeństwa oraz obiektywizmu informacji.

