Kultura-Media-Teologia, 2013, nr 13
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/35863
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2013, nr 13 wg Data wydania
Teraz wyświetlane 1 - 5 z 5
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Mamo, kup mi to! Czyli o reklamach dla dzieciNowak, Adrian (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Artykuł poświęcony jest zagadnieniu manipulacji dziećmi, za pomocą reklamy. Porusza on tematykę moralności manipulacyjnych oddziaływań spotów reklamowych kierowanych do dzieci, a także kwestie miejsca konsumpcji we współczesnym świecie, poprzez ukazanie zabiegów jakie stosują reklamodawcy, nakierowanych na zainteresowanie dzieci swoimi produktami, a przez to nakłonienie rodziców do dokonania zakupu promowanego przedmiotu.Pozycja Sieci społecznościowe w polityce: medium (dez)informacyjne?Jaruga, Kinga (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Zasadniczym celem artykułu jest przybliżenie problematyki zagrożeń związanych z funkcjonowaniem portali społecznościowych. Praktyka życia publicznego dostarcza bowiem wielu przejawów celowego wykorzystywania tego typu serwisów w celu manipulowania świadomością masową – zwłaszcza w okresie okołowyborczym. Zamierzeniem autorki jest próba przedstawienia dezinformacyjnych (a nawet manipulacyjnych) metod i technik, na których oddziaływanie narażeni są użytkownicy takich portali, jak: Facebook czy Twitter. W perspektywie rozwoju działalności obywateli w politycznym obszarze tzw. user-generated content zwrócenie uwagi na takie zjawiska, jak: bomby twitterowe, slacktivism czy astroturfing stanowi nie tylko interesujące zagadnienie badawcze, ale w istotny sposób może się przyczynić do uwrażliwienia użytkowników Sieci na kwestie bezpieczeństwa oraz obiektywizmu informacji.Pozycja Kreowanie informacji: o pseudo-wydarzeniach w polityceWęgrzyn, Marta (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Monopol informacyjny mediów sprawił, że politycy za wszelką cenę starają się uzyskać medialne poparcie. Potrzeba zaistnienia w mediach staję się dla działaczy (graczy) politycznych tak silna, że skłania ich do wykreowania własnego wizerunku. Szokujące zdjęcia, kontrowersyjne komentarze, sztuczne wydarzenia sprawiają, że na naszych oczach dokonuję się przejście „od ideologii do imagologii”. Dlatego też tematem mojego referatu będzie zjawisko pseudo-wydarzeń (termin znany z pracy D. Boorstina) jako zaplanowanych i wykreowanych (przez specjalistów do marketingu politycznego) zdarzeń. W wyniku dziennikarskiej „obróbki” zdarzenia te stają się darmową reklamą polityczną tworzoną przez samych polityków. Zjawisko to zostanie omówione poprzez odwołanie się do kilku przykładów ze świata polityki.Pozycja Edukacja medialna wobec zagrożeń cyberprzemocy i cyfrowego wykluczeniaKaczmarek, Anna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Korzystanie z Internetu staje się dziś powszechną koniecznością. Zróżnicowana znajomość i wykorzystanie nowoczesnych urządzeń technicznych przez internautów współcześnie stwarza jednak znaczne dysproporcje społeczne. Celem podjętych w tym artykule analiz jest wskazanie na potrzebę prowadzenia edukacji medialnej wśród obywateli tak, aby potrafili aktywnie włączyć się w różnego rodzaju działania prowadzone w wirtualnej rzeczywistości oraz by umieli ją adaptować dla własnego rozwoju i korzyści. Przedmiotem rozważań uczyniono zagadnienie wpływu nowoczesnych technologii na życie współczesnego człowieka. Zwrócono też uwagę na powszechny brak umiejętności celowego, krytycznego i selektywnego korzystania ze środków masowego przekazu, zarówno przez dzieci, jak i osoby dorosłe.Pozycja Manipulacja w reklamie telewizyjnej skierowanej do dzieci i młodzieżySanecka, Elżbieta (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Celem artykułu jest analiza psychologicznych mechanizmów manipulacji wykorzystywanych w reklamie telewizyjnej skierowanej do dzieci i młodzieży. Omówione zostały najważniejsze formy manipulacji wykorzystane w reklamie telewizyjnej oraz możliwe konsekwencje manipulacji w tego rodzaju przekazie skierowanym do dzieci i młodzieży, jak na przykład przyjmowanie przez młodych ludzi postaw konsumpcjonistycznych. Ponadto, autorka podjęła próbę określenia najważniejszych wyzwań stojących przed edukacją medialną dzieci i młodzieży w sytuacji wzrastającego znaczenia mediów elektronicznych w procesie socjalizacji.

