Kultura-Media-Teologia, 2011, nr 4
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/34928
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2011, nr 4 wg Autor "Jaroszyński, Jan"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Media a supermarket kulturyJaroszyński, Jan (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2011)Artykuł poświęcony sytuacji kultury w dobie wszechogarniającego wpływu mediów. Autor w pierwszym rzędzie ukazuje wartość dziedzictwa w świetle magisterium Kościoła. Następnie zajmuje się analizą wpływów procesów globalizacyjnych na kulturę, zatrzymując się w szczególny sposób nad istotą kultury popularnej, rozważając szanse i zagrożenia wynikające z jej pojawienia się, ukazując przede wszystkim problem tożsamości współczesnego człowieka będącego twórcą tego dorobku i odbiorcą. Aby nie zagubić się w świecie komercji autor ukazuje wartość edukacji kulturalnej i medialnej, której podmiotem jest osoba ukierunkowana na Boga.