Kultura-Media-Teologia, 2011, nr 4
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/34928
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2011, nr 4 wg Autor "Kawecki, Witold"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Komercjalizacja współczesnej kulturyKawecki, Witold (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2011)Konsumpcja staje się współcześnie rzeczywistym stanem kultury, w której aktywność człowieka podporządkowana jest rynkowi. Proces ten nazywany bywa supermarketyzacją i komercjalizacją kultury. Jest to przeniesienie wzorów zachowań charakterystycznych dla relacji ekonomicznych na kulturowe zachowania ludzi. Komercjalizacja kultury jest kierowaniem się w życiu kryteriami handlowymi, w których dobra i usługi artystyczne traktowane są jak towary. W takim ujęciu kultura staje się kwestią gustu, osobistego wyboru warunkowanego przez przynależność narodową, stopień zamożności, otoczenie społeczne, wykształcenie i jest coraz bardziej kształtowana przez rynek z wszystkimi negatywnymi konsekwencjami tego stanu rzeczy.