Polonia Sacra, 2021, R. 25, Nr 4 (66)
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/5096
Przeglądaj
Przeglądaj Polonia Sacra, 2021, R. 25, Nr 4 (66) wg Autor "Kowalski, Rafał"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Model Story Brand w procesie przygotowania homiliiKowalski, Rafał (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, 2021)Tekst traktuje o możliwości i sposobach wykorzystania modelu Story Brand, stworzonego przez Donalda Millera, amerykańskiego pisarza, mówcę i biznesmana, jako pomocy w formułowaniu jasnego przekazu marketingowego dla przedstawicieli firm, przekonujących klientów do swoich produktów lub idei w procesie przygotowania homilii i kazań. Autor, zachowując kontekst nauk teologicznych, omawia poszczególne etapy, prowadzące do stworzenia atrakcyjnej i skutecznej mowy, która będzie oddziaływała na myślenie i działanie słuchaczy. Wydobywa przy tym te elementy, które mogą przyczynić się do poprawienia jakości homilii. Czytelnik zatrzymuje się przy siedmiu „przystankach” modelu SB7, które mają go doprowadzić do przygotowania skutecznego, a przede wszystkim ciekawego i trzymającego w napięciu komunikatu. Nie naruszając nauczania Kościoła na temat treści, która powinna znaleźć się w homilii, autor wskazuje jak wykorzystać osiągnięcia nauk o komunikacji dla celów homiletycznych, czego efektem będzie nadanie właściwej struktury komunikatowi, którym w tym przypadku jest jednostka przepowiadania.