Wrocławski Przegląd Teologiczny, 2001, R. 9, Nr 1
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/17853
Przeglądaj
Przeglądaj Wrocławski Przegląd Teologiczny, 2001, R. 9, Nr 1 wg Autor "Siemieniewski, Andrzej"
Teraz wyświetlane 1 - 8 z 8
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Aby wszystkim okazać miłosierdzieSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Konferencja FUCE w BudapeszcieSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Konsultacje ekumeniczne w Fundacji im. Świętych Cyryla i Metodego w Warszawie (21 maja 2001 r.)Siemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Nawracać się i wierzyć w EwangelięSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Nigdy nie ustawaćSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Odnosimy pełne zwycięstwoSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Personalistyczny charakter prawdy a doświadczenie chrześcijańskieSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)The main problem of this paper is the relationship between the truth and Christian experience as presented in the recent Vatican document Dominus Iesus. The first step toward establishing the relationship searched for is Saint Paul’s formula – according to the words of Cardinal Ratzinger it is the key formula for the whole document – „nobody can say »Jesus is the Lord« without help of the Holy Spirit” The conclusion of these words is simple and powerful in the same time: every orthopraxis is based on a certain form of orthodoxy. Some thoughts taken from the first Vatican Council, even if more than a hundred years old, appeared here very fruitful as they linked such notions as „illumination” and „inspiration” with „sweetness” of accepting faith truths. The controversy of how Christianity is to react in meeting with other religions, so fiercely spoken about after the release of the Vatican document, is finely solved when the „truth” that Dominus Iesus is so eager to defend manifests itself to be no less that the very person of Jesus Christ. In His person the dogmatic truth encounters the spiritual experience in full harmony.Pozycja Słowo Boże rozbiło wśród nas swój namiotSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)