Wrocławski Przegląd Teologiczny, 2001, R. 9, Nr 1
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/17853
Przeglądaj
Przeglądaj Wrocławski Przegląd Teologiczny, 2001, R. 9, Nr 1 wg Data wydania
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 63
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Memento moriRadecki, Aleksander (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Konsultacje ekumeniczne w Fundacji im. Świętych Cyryla i Metodego w Warszawie (21 maja 2001 r.)Siemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja „Dominus Iesus” – trudna, ale potrzebna DeklaracjaDec, Ignacy (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)The author in his paper shows first the circumstances of announcing the Vatican declaration Dominus Iesus. He then develops its two main points: that Jesus Christ is the only one and universal Saviour (1) who also founded the only one and universal Church which is present to our days in the Catholic Church (2). The author focuses later on the critical voices in world media in regard to the Vatican declaration and proposes some conclusions as the solution of the problems which were thus created.Pozycja Rzeczywistość marzeńCembrowicz, Paweł (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Wydarzenie modlitwyMachnacz, Jerzy (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Zdzisław Pawlak, Neoscholastyka i formy jej kontynuacji. Studium analityczno-krytyczne twórczości filozofów włocławskich XX wieku, Włocławek 2001, ss. 326.Dec, Ignacy (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Marian Machinek MSF, Życie w dyspozycji człowieka. Teologia moralna wobec problemów etycznych u początku życia ludzkiego, Olsztyn 2000, ss. 117Reroń, Tadeusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Nawracać się i wierzyć w EwangelięSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Peter P. Rohde, Søren Kierkegaard, przeł. J.A. Prokopski, A. Szulc, Wrocław 2001, ss. 217Wadowski, Jan (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Ora et labora! – módl się i pracujDec, Ignacy (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Powrót do BogaFerdek, Bogdan (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Kanoniczna troska o ubogich w Wincentyńskim Stowarzyszeniu Życia ApostolskiegoWenz, Wiesław (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Ks. Joachim Piegsa MSF, Człowiek – istota moralna. Prawda i wierność, godność życia ludzkiego, prawo do życia i ochrona życia, płciowość jako dar i zadanie, tłum. R. Bigdon, G. Wenzel, t. III, Opole 2000, ss. 346Reroń, Tadeusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Odnosimy pełne zwycięstwoSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Posłani do wprowadzania pokojuDec, Ignacy (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Warunek osiągnięcia życia wiecznegoDec, Ignacy (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja „Wierzę [...] w ciała zmartwychwstanie i żywot wieczny” Amen?!Radecki, Aleksander (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Eugen Biser, Die Entdeckung des Christentums. Der alte Glaube und das neue Jahrtausend, Herder. Freiburg – Basel – Wien 2000, ss. 430Machnacz, Jerzy (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)Pozycja Pluralizm religijny szansą czy zagrożeniem dla KościołaMariański, Janusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)In this paper our attention was first directed toward the main characteristics of the modem pluralism in the field of religion and toward the Church’s reaction at this new religious situation in the contemporary world. The process of individualization is going on, especially because of the social and cultural pluralism. The structure of religious credibility is weakening as at the „worldview market” there are still more and more proposals which either directly or indirectly question the notion of religious uniqueness. Individuals have in these new conditions rights and obligations to choose from among what’s being offered on the „religious market”: religion stops to be a fate, it starts to be a choice. The Church should not announce any warfare against radical pluralism and structural religious individualization, but should aim at transforming it in frame of the evangelistic mission and through an open discussion and dialogue with other people representing differing options for solving humanitarian and religious problems: not so much „against” as rather „with” The Christian pastoral activity stands at the threshold of new perspectives: new and not yet explored.Pozycja Bóg przychodzi zamieszkać pośród nasCembrowicz, Paweł (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)