Kultura-Media-Teologia, 2013, nr 15
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/35902
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2013, nr 15 wg Autor "Kotarba, Ewelina"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Współczesne mityzacje rzeczywistości społecznej w świetle ogłoszeń prasowychKotarba, Ewelina (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Spektrum oddziaływania mitów na społeczeństwo, które będzie przedmiotem analizy artykułu, jest bardzo szerokie. Współczesne społeczeństwo „nie wierzy” w mit i zapomina o jego sile. Większości wydaje się, że mitotwórstwo ich nie dotyka – pozostają „bezpieczni” poza jego wpływem i potęgą. Wskazując jednak, w oparciu o rozliczną literaturę przedmiotu, funkcje spełniane przez mity, dochodzi się do konstatacji, że mit jest mocno osadzony w kulturze, jest fundamentem kultury i tym samym tworzy kulturową tożsamość.