Colloquia Theologica Ottoniana, 2018, nr 2
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/722
Przeglądaj
Przeglądaj Colloquia Theologica Ottoniana, 2018, nr 2 wg Autor "Sługocka, Karmela Katarzyna"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Katecheta wobec ucznia z rodziny dysfunkcyjnejSługocka, Karmela Katarzyna (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2018)Celem pierwszej części artykułu jest prezentacja wyników badań nad sytuacją dziecka w rodzinie dysfunkcyjnej, określenie roli, jaką przyjmuje dziecko w takiej rodzinie oraz konsekwencji wynikających z braku odpowiednich warunków do właściwego rozwoju. Druga część artykułu określa rolę katechety w edukacji ucznia żyjącego w rodzinie dotkniętej dysfunkcją. Wskazuje na przyczynę trudności, z którymi spotyka się katecheta uczący dziecko z rodziny dysfunkcyjnej oraz omawia niektóre metody działania katechety ukierunkowane na dobro tego ucznia.