Kultura-Media-Teologia, 2012, nr 10
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/35734
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2012, nr 10 wg Autor "Dudkiewicz, Emilia"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Promocja muzyki sakralnej w kontekście wychowania liturgicznego na przykładzie audycji emitowanych na antenie Radia WarszawaDudkiewicz, Emilia (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Konsumpcyjny model życia przyczynia się do kryzysu kultury oraz zacierania granic między sacrum a profanum. W mediach wysoka kultura ustępuje miejsca programom rozrywkowym, kształtującym gusta odbiorców. Dochodzą one do głosu m.in. w kwestii muzyki liturgicznej, desakralizując ją (co objawia się poprzez „robienie modnej, atrakcyjnej oprawy” liturgii). Szczególne zadanie stoi przed mediami katolickimi; przykładem podjęcia go jest Radio Warszawa promujące w wybranych audycjach muzykę sakralną.