Roczniki Teologii Ekumenicznej, 2012, T. 4(59)
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/13993
Przeglądaj
Przeglądaj Roczniki Teologii Ekumenicznej, 2012, T. 4(59) wg Autor "Składanowski, Marcin"
Teraz wyświetlane 1 - 5 z 5
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Bibliografia pracowników Instytutu Ekumenicznego KUL za rok 2011Kopiec, Piotr; Składanowski, Marcin (Towarzystwo Naukowe KUL, 2012)Pozycja From Jesus Christ to “Green Issues”. Development or Degeneration of the Ecumenical Movement?Składanowski, Marcin (Towarzystwo Naukowe KUL, 2012)The article discusses the issue of the evolution of subjects in the ecumenical movement. At the beginning the ecumenical discourse was dominated by doctrinal issues, whereas today social, political and ethical themes stand at its forefront. This demonstrates the richness of the Gospel, in which a believer can find responses to questions about his or her everyday life; on the other hand, ecumenism is here in danger of forgetting its primary purpose. The article ends with a conclusion that ecumenism should be involved in the current social and ethical debates, but to preserve its identity it should focus on the Gospel of Jesus as the ultimate criterion.Pozycja „Kiedy sakramenty nas połączą?” Konferencja naukowa podczas Tygodnia Modlitw o Jedność Chrześcijan zorganizowana przez Instytut Ekumeniczny KUL 18 stycznia 2012 rokuSkładanowski, Marcin (Towarzystwo Naukowe KUL, 2012)Pozycja Kościół żyjący w świadkach ChrystusaSkładanowski, Marcin (Towarzystwo Naukowe KUL, 2012)Pozycja Problemy recepcji Dokumentu z Limy z perspektywy katolickiejSkładanowski, Marcin (Towarzystwo Naukowe KUL, 2012)In the Year of Faith announced by Benedict XVI, while the ecumenical movement commemorates the 30th anniversary of the Lima Statement on “Baptism, Eucharist and Ministry”, the article aims to show the difficulties in the reception of the document. The first part presents the basic principles by which the Catholic Church evaluates the Lima Document. The second part indicates some positive elements of the Lima Text. The third part is devoted to difficulties related to the doctrinal statements of the text. The last part presents the current status and possibilities for further theological work on the Lima Document.