Roczniki Teologiczne, 2008, T. 55, z. 3
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/12663
Przeglądaj
Przeglądaj Roczniki Teologiczne, 2008, T. 55, z. 3 wg Autor "Nowosad, Sławomir"
Teraz wyświetlane 1 - 7 z 7
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Human Nature in Its Wholeness: A Roman Catholic Perspective. Red. D. N. Robinson, G. M. Sweeney, R. Gill. Washington, D.C.: The Catholic University of America Press 2006 ss. XIII+325Nowosad, Sławomir (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2008)Pozycja Miłość – Płciowość – Płodność. Aktualne problemy etyki seksualnej. Red. P. Morciniec. Opole: Wyd. Św. Krzyża 2007 ss. 234.Nowosad, Sławomir (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2008)Pozycja Paulinus I. Odozor. Moral Theology in an Age of Renewal: A Study of the Catholic Tradition since Vatican II. Notre Dame: University of Notre Dame Press 2003 ss. XI+412.Nowosad, Sławomir (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2008)Pozycja Pontificio Consiglio per la Famiglia. Famiglia e procreazione umana. Commenti sul documento. Città del Vaticano: Libreria Editrice Vaticana 2007 ss. 291.Nowosad, Sławomir (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2008)Pozycja Protestanci wobec prawa naturalnegoNowosad, Sławomir (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2008)Contrary to a long-standing conviction that Protestants reject natural law, this paper focuses at demonstrating that the natural law doctrine has its place in the post-Reformation tradition. It is becoming not only a subject of ecumenical discussions between Protestants and Catholics, but for Protestants also increasingly proves to be an essential in the cooperation with the non-Christian world. This paper first sets forth major faith-premises ot Protestant Christian ethics which relate to epistemology, anthropology, soteriology, covenant theology and human sin. Then Protestants’ understanding of natural law in its variety is being set out, starting with M. Luther and J. Calvin who in fact never rejected natural law. Out of many contemporary Protestant theologians and ethicists some accept the idea and even develop it (e.g. E. Brunner, J. Charles, C. Braaten, Anglican moral theologians), others are more critical toward the concept or even totally repudiate its meaning in their theologies or ethics (e.g. K. Barth, J. Yoder, S. Hauerwas).Pozycja Servais Pinckaers. Morality: The Catholic View. South Bend: St. Augustine’s Press 2001 ss. VIII+141.Nowosad, Sławomir (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2008)Pozycja The Globalization of Ethics: Religious and Secular Perspectives. Red. W. M. Sullivan, W. Kymlicka. Cambridge: CUP 2007 ss. XIV+305.Nowosad, Sławomir (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2008)