Kultura-Media-Teologia, 2019, nr 39
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/36610
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2019, nr 39 wg Autor "Sawicka, Zofia"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Czy dżihad może być cool? Nowe media w służbie zbrojnego dżihaduSawicka, Zofia (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2019)Celem artykułu jest prezentacja zjawisk cool/pop/street jihadu jako efektu oddziaływania nowych mediów. W przeprowadzonej analizie autorka ukazuje związek pomiędzy rosnącą popularnością mediów społecznościowych a możliwością radykalizacji młodych muzułmanów na całym świecie. Opisując czynniki rozwoju e-dżihadu jednocześnie odnosi je do cech „pokolenia millenialsów”, wskazując na przyczyny atrakcyjności i skuteczności przedstawiania dżihadu jako modnego stylu życia bądź subkultury. Jednocześnie na podstawie przeprowadzonych badań dokonuje systematyzacji opisywanych zjawisk różnicując je według celów i cech audytorium, do których są skierowane. Ukazuje mechanizm przekształcający banalne życie młodych ludzi w celebrycką przygodę, którą za pomocą nowych mediów mogą zaprezentować szerokiej widowni. Według autorki mechanizm ten jest największą siłą i jednocześnie najbardziej niebezpiecznym elementem opisywanych zjawisk, który doprowadza do radykalizacji części środowisk młodych muzułmanów na całym świecie.