Przeglądaj wg Autor "Brzegowy, Tadeusz"
Teraz wyświetlane 1 - 16 z 16
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Duchowość kapłanów i lewitów w tradycji kapłańskiej (P) PięcioksięguBrzegowy, Tadeusz (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 2002)Pozycja Izrael pielgrzymującyBrzegowy, Tadeusz (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1983)Pozycja Kompozycja Pięcioksięgu według Johna van SetersaBrzegowy, Tadeusz (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 2001)Pozycja Krytyka tradycyjnej mądrości w Księdze KoheletaBrzegowy, Tadeusz (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1993)Pozycja Kultowe środowisko Psalmu 139Brzegowy, Tadeusz (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Pozycja Los Słowa Bożego w sercach słuchaczy (lz 6,1-13)Brzegowy, Tadeusz (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2008)Pozycja Mesjanizm Deutero-ZachariaszaBrzegowy, Tadeusz (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1995)Pozycja Oblubieńcza miłość Boga do człowieka w nauczaniu proroka OzeaszaBrzegowy, Tadeusz (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1992)Pozycja Obraz Boga w Księdze KoheletaBrzegowy, Tadeusz (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1993)Pozycja Ostatnie dziesięciolecia Królestwa JudzkiegoBrzegowy, Tadeusz (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2000)Pozycja Pierwszy poemat opisujący w „Pieśni nad Pieśniami” (4,1-7)Brzegowy, Tadeusz (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1996)Pozycja Struktura opowiadania o teofanii na Górze Horeb (1 Krl 19)Brzegowy, Tadeusz (Seminarium Duchowne w Tarnowie, 1977)Pozycja Teofania inaugurująca Deuteroizajasza (Iz 40,1-11)Brzegowy, Tadeusz; Szmajdziński, Mariusz (Częstochowskie Wydawnictwo Archidiecezjalne „Regina Poloniae”, 2015)An analysis of the structure of Isa 40 allows us to state that the verses 1-11 are the first literary unit of it. This poetic piece of Deutero- Isaiah is not easy to define in terms of genre. Frequently defining it as a story about the prophetic vocation is not satisfying because the character is very faintly visible. Similarly, defining a vision of God’s divinity or court shares the same difficulties. The centre of this part (v. 5) is about the revelation of the glory of Yahweh (kāḇôḏ YHWH), and at the end of the text, the Lord personally traveling to Zion as a Shepherd and Warrior. Throughout the whole story, one can continually hear the voice of the Lord (qôl), which means his speech and presence. This personal presence of Yahweh is shown by his breath, face, shoulder and lap (vv. 10-11). As Ps 114 shows the first Exodus as the great glory of Yahweh of Israel traveling from Egypt to the Promised Land, so the Second Isaiah writes about getting back the glory of Yahweh from Babylon to Zion at the head of the redeemed people. This Theophany will have its definitive fulfillment in the New Testament when the “voice from heaven” (ek fonē tôn ouranôn) will present Israel’s true Redeemer, the Lord’s Servant, Jesus (Mk 1:11).Pozycja Zbiory prawne Pięcioksięgu i ich rola w kompozycji dziełaBrzegowy, Tadeusz (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2002)Pozycja Złożoność i jedność literacka „Pieśni nad Pieśniami”Brzegowy, Tadeusz (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1994)Pozycja Źródła i redakcje Pięcioksięgu według Aleksandra RoféBrzegowy, Tadeusz (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2004)