Przeglądaj wg Autor "Cichosz, Wojciech"
Teraz wyświetlane 1 - 7 z 7
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Andreas Prokopf, Religiosität Jugendlicher. Eine qualitativ-empirische Untersuchung auf den Spuren korrelativer Konzeptionen, Stuttgart: W. Kohlhammer 2008, s. 280 (rec.).Cichosz, Wojciech (Wydawnictwo Pallottinum, 2011)Pozycja Ks. Lucjan Balter SAC, Eschatologia współczesna dla duszpasterzy i katechetów, Wydawnictwo Homo Dei, Kraków 2010, ss. 342.Cichosz, Wojciech (Wydawnictwo Pallottinum, 2012)Pozycja Miłość trynitarna jako fundament kształtowania relacji osobowychCichosz, Wojciech (Wydawnictwo Pallottinum, 2006)Pozycja Od szkoły kościelnej do szkoły świeckiej. Rekonesans historyczno-aksjologicznyCichosz, Wojciech (Wydawnictwo Pallottinum, 2007)Pozycja Świętość jest w zasięgu ręki. Ks. prof. Lucjan Napoleon Balter (1936-2010) nestor polskiej teologii i kulturyCichosz, Wojciech (Wydawnictwo Pallottinum, 2010)Pozycja Życie konsekrowane zwiastunem nieba. Promocja życia konsekrowanego w Adhortacji apostolskiej Jana Pawła II „Redemptionis donum” i „Vita consecrata”Cichosz, Wojciech; Lisica, Jarosław (Wydawnictwo Pallottinum, 2013)The aim of this article is to introduce the essence of consecrated life, its roots, aspects, tasks, and a role. The source of these contemplations are John Paul II’s exhortations and, to a lesser degree, His pastoral letters and meetings with worshippers. The meaning and importance of John Paul II’s reflections about consecrated life and its promotion are expressed emphaticly in the article. Pope emphasized the significant and remarkable role of the consecration in the Church. He draws worshippers’ attention to exceptional character of this unique service, which can be implemented in two ways: in a community, and in solitude. Consecrated life means to follow Christ’s example in one’s life through undertaking obligation of virginity, poverty, obedience, and the entire devotion to God. The fact that John Paul II gives the model of consecrated life, which says about Church’s sancity is shown at the end of this article, and it stresses that the promotion of consecration was becoming the powerful example of the spiritual strength of the Church.