Przeglądaj wg Autor "Grzyb, Julia"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Stopień uzależnienia od gier komputerowych a samoocena młodzieżyŚliwak, Jacek; Zarosińska, Dominika; Grzyb, Julia (Wydawnictwo Diecezji Radomskiej AVE, 2021)Celem niniejszego opracowania jest ustalenie relacji między stopniem uzależnienia od gier komputerowych a poziomem samooceny ogólnej oraz jej poszczególnych komponentów wśród młodzieży. W badaniach udział wzięło 104 uczniów w wieku 14-16 lat, korzystających z gier komputerowych. W projekcie posłużono się Kwestionariuszem GAS (do weryfikacji stopnia uzależnienia od gier komputerowych) i Kwestionariuszem MSEI (służącym do badania samooceny). Wyniki badań nie potwierdziły, że stopień uzależnienia od gier komputerowych koreluje z samooceną ogólną (H1). Podkreślono natomiast związki pomiędzy odczuwanym wsparciem a dwoma kryteriami uzależnienia, to jest: konfliktem i problemami (H2). Zweryfikowanie związku pomiędzy poziomem uzależnienia a oceną swojej atrakcyjności fizycznej u młodzieży gimnazjalnej nie znalazło swego potwierdzenia w całości grupy. Jednak w rozróżnieniu na płeć pojawiły się korelacje związane z tym komponentem samooceny w grupie dziewcząt. Korelacja ta okazała się wprost proporcjonalna, o umiarkowanej sile związku (H3). Hipoteza 4, dotycząca związków zaangażowania w gry i kondycji fizycznej, nie została potwierdzona w całości grupy badanych, ale rezultaty w grupie chłopców wykazały istotne, odwrotnie proporcjonalne korelacje pomiędzy witalnością a ogólnym wynikiem zaangażowania oraz kryterium istotności i problemów. Wyniki uwypukliły także relacje poziomu uzależnienia od gier ze stopniem samoakceptacji moralnej (H5) oraz stopniem obronnego wzmacniania samooceny (H6).

