Logo repozytoriumLogo repozytorium
Zbiory i kolekcje
Wszystko na DSpace
AAAWysoki kontrastWysoki kontrast
  • English
  • Polski
Zaloguj
Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Jupowicz-Ginalska, Anna"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk przeglądania
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
  • Wyników na stronę
  • Opcje sortowania
  • Miniatura
    Pozycja
    Młodzież a cyfrowe kompetencje operacyjne – na podstawie modelu dostępu do nowych mediów Jana van Dijka
    Jasiewicz, Justyna; Kisilowska, Małgorzata; Jupowicz-Ginalska, Anna; Waszkiewicz-Raviv, Alicja (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2018)
    W artykule przedstawiono wyniki cząstkowe projektu „Kompetencje cyfrowe młodzieży – badanie biometryczne”. Omówione dane zostały pozyskane techniką obserwacji bezpośredniej nieuczestniczącej, dotyczące kompetencji operacyjnych i formalnych z modelu kompetencji cyfrowych Jana van Dijka. Badania jakościowe przeprowadzono na grupach polskich licealistów i studentów. Uzyskane wyniki pozwalają stwierdzić, że respondenci sprawnie korzystają ze sprzętu i oprogramowania oraz nawigują w narzędziach systemowych i internecie. Nie potwierdzono natomiast wysokiej sprawności w tworzeniu sieciowych komunikatów konwergencyjnych. Zwrócono też uwagę na celowość stosowania triangulacji metod w badaniach kompetencji cyfrowych, pozwalających na uzyskanie danych różnego typu i precyzyjną analizę badanego problemu.
  • Miniatura
    Pozycja
    Tematy okładkowe polskich magazynów – elementy składowe i preferencje odbiorców
    Jupowicz-Ginalska, Anna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2017)
    Okładki to jeden z najważniejszych elementów magazynów. Ich stałymi elementami są m.in. logo, tzw. taglines, cena, numer i data wydania, kody kreskowe oraz tematy okładkowe, współtworzone przez ilustracje i teksty. W niniejszym artykule autorka bada reakcje odbiorców na wybrane elementy składowe okładek (od zwrócenia uwagi na pismo, przez przejrzenie, zachęcenie do kupna, aż po pełne zniechęcenie do jakiegokolwiek zaznajomienia się z magazynem) oraz elementy składowe (stosunek do fotografii, grafik i tekstów). W artykule zweryfikowane zostaną trzy hipotezy: 1) odbiorcy odmiennie traktują elementy składowe tematów okładkowych; 2) kategorie demograficzne (takie jak wiek, płeć, zamieszkanie, wykształcenie) istotnie wpływają na preferencje względem tematów okładkowych; 3) tematy okładkowe mają znaczenie w prowadzeniu działalności biznesowej wydawców. Podstawą tekstu są własne badania ilościowe, przeprowadzone metodą ankietową za pomocą techniki CAWI w dn. 2-6 września 2016 r. na ogólnopolskiej próbie Polaków N=1094 osób, dobranej z panelu Ariadna.
  • Miniatura
    Pozycja
    The topics on magazine covers and the reactions of Polish audiences
    Jupowicz-Ginalska, Anna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2021)
    This article is a continuation of research on the topics that are displayed on the front covers of magazines. The subject of research is the content of these topic areas. The main purpose of the analysis is to investigate the reaction of Polish audiences to the topics of magazine cover stories. Other goals are to present 1) the impact of demographic categories (gender, age, education, and place of residence) on the reception of the cover story topics and 2) the most and least popular topics among representatives of each of these demographic categories. The author tests her hypothesis that the selection of topics for covers affects the reactions of polish audiences, encouraging or discouraging them to choose a specific magazine. However, consumers’ decisions are linked to the above-mentioned demographic categories. The paper is based on a quantitative survey, conducted with Computer Assisted Web Interviews between September 2 and 6, 2016 on a nationwide sample of Poles (N = 1,094), selected by panel Ariadna.
  • Miniatura
    Pozycja
    Treść tematów okładkowych w magazynacha reakcje polskich odbiorców
    Jupowicz-Ginalska, Anna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2017)
    Niniejszy artykuł jest kontynuacją badań nad tematami okładkowymi, eksponowanymi na frontowych okładkach magazynów. Przedmiotem badań jest treść tych tematów. Cel główny analizy to zbadanie reakcji polskich odbiorców na treść tematów okładkowych. Pozostałe cele sformułowano jako zamiar przedstawienia: 1) wpływu kategorii demograficznych (płci, wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania) respondentów na odbiór treści tematów okładkowych; 2) najpopularniejszych i najmniej popularnych treści tematów okładkowych dla przedstawicieli każdej wspomnianej kategorii demograficznej. Autorka weryfikuje hipotezę: dobór treści tematów okładkowych wiąże się z reakcjami polskich odbiorców, zachęcając lub zniechęcając do kontaktu z wydaniem magazynu, przy czym decyzje odbiorców uwarunkowane są ich przynależnością do wzmiankowanych kategorii demograficznych. Fundamentem przedstawianego tekstu są własne badania ilościowe, przeprowadzone metodą ankietową za pomocą techniki CAWI. Zrealizowano je w dniach 2-6 września 2016 r. na ogólnopolskiej próbie Polaków (N–1094), dobranej z panelu Ariadna.
Ministerstwo Edukacji i NaukiMinisterstwo Edukacji i Nauki
Projekt finansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Nauka dla Społeczeństwa II”
  • O repozytorium
  • Finansowanie
  • Kontakt

Polub nas

Katolicki Uniwersytet LubelskiKatolicki Uniwersytet Lubelski

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS delivered by PCG Academia

  • Prześlij uwagi