Przeglądaj wg Autor "Krucina, Jan"
Teraz wyświetlane 1 - 12 z 12
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Człowiek drogą Kościoła, wspólnota drogą człowiekaKrucina, Jan (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1995)Pozycja Hat die Theologie einen Platz im Haus der Wissenschaften?Krucina, Jan (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2005)Co zaszło, że wobec teologii, która była kolebką uniwersytetów, wysuwane są zastrzeżenia, a niekiedy i odchodzi się od niej? Wątpliwości zgłasza ponowoczesna społeczność z liberalno-demokratycznym państwem, Kościół zaś – w pewnej defensywie – obawia się sekularystycznych wpływów na teologię. Autor rozważa, jak to wpływ arystotelizmu poszerza stopniowo rozumienie nauki oraz jej metod. Nowożytność odstępuje już od pierwotnego naukotwórczego pytania o pochodzenie, istotę i cel, redukując pytanie o „co” Szkoły ograniczają naukę do empirycznej sprawdzalności, zatrzymując się na głównym dochodzeniu: „jak to się robi?” Ograniczają się do konstruowania narzędzi, co jako przeważająca technologia ma nie tyle tłumaczyć, co przekształcać rzeczywistość. Mnożąc poznawane detale, gubią w przeroście wielości dyscyplin szczegółowych ich całościowe powiązanie, a właściwie zasadniczy sens. Lekceważące niezrozumienie teologii eksponuje pragmatyzm i gospodarczy zysk. Dopiero powrót do myślenia mądrościowego oraz udostępnienie przez teologię metodycznej refleksji nad tajemnicą Objawienia zdoła przywrócić w sposób rozumny całościowy horyzont nauki oraz ustrzec wiedzę przed groźbą antyhumanistycznych nadużyć.Pozycja Jan Paweł II: społeczeństwo wolne od nędzy i tyraniiKrucina, Jan (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1998)Pozycja Między absurdem a tajemnicąKrucina, Jan (Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu, 2007)Pozycja Nauczanie, polityka, apostolat – z wiaryKrucina, Jan (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja O ład moralny w życiu publicznymKrucina, Jan (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1996)Pozycja O odnowę porządku społecznegoKrucina, Jan (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2000)Pozycja Papież wobec nowoczesnościKrucina, Jan (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1994)Pozycja Rola stowarzyszeń chrześcijańskich w kształtowaniu moralności publicznejKrucina, Jan (Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu, 2007)Author is showing his topic in three mental stages: 1. Internal – educating from the inside is holding the presence in world with God; 2. – Secularism in world, but not around of world; 3. Interpretation of the world – instrument of the evangelization. Slate institutions without people are empty, cold. You can heat only human value up. Only living people, only formed and responsible citizens, can carry value and beliefs into opened, into empty, into the cooled space of the social life in order around them to build lively – bond areas of families, administrative districts, the profession, the nation, you, the culture, the economy, administration, media, areas of associations and self-government bodies. Performing such great tasks isn’t coming alone. Hence the missionary activity secular, the entire Christian activity in world must use with formed, organised solidarity. She is demanding the institution, the organization, the catholic association. This mission is taking the besinnina from our spiritual culture, from the supernatural participation, from the most intimate intimacy with God.Pozycja W Chrystusie – poprzez DuchaKrucina, Jan (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1996)Pozycja Wspólnota parafialna w posoborowym nauczaniu Kościoła a rzeczywistość polskich parafiiKrucina, Jan (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 1996)Pozycja Zwierciadło biskupa. X Ogólnopolski Synod Rzymski 2001Krucina, Jan (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2001)