Przeglądaj wg Autor "Malina, Artur"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 31
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja “Baptism of Repentance for the Remission of Sins”. Mark 1:4 in Its ContextMalina, Artur (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2021)The titular term commonly refers to the baptism administered by John. In the other earliest sources, forgiveness of sins is not closely linked to washing with water performed by him, as the description of the Baptist’s appearance in the Gospel of Mark seems to suggest. The analysis of the verse marked in the title leads to the conclusion that Mark characterizes John’s appearance by two conjoined activities: baptizing and preaching which are expressed by the participles βαπτίζων and κηρύσσων. The first one allows for diagnosing the state of relations between humans and God. This diagnosis is expressed through the confession of their sins. The second one announces to them a therapy appro priate to the position they have identified. This therapy is supposed to be the baptism of repentance for the forgiveness of sins preached by John, equating with the future baptism in the Holy Spirit.Pozycja Biblical Studies in Poland in the Context of Current Tendencies. SBL Meeting, Berlin, 7-11 of August, 2017Chrostowski, Waldemar; Rosik, Mariusz; Szamocki, Grzegorz; Malina, Artur; Wróbel, Mirosław S.; Mielcarek, Krzysztof (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2019)Pozycja Czy Ewangelia Marka interesuje się czasem Jezusa? Związek oznaczeń chronologicznych z teologią Marka i realiami historycznymi działalności JezusaMalina, Artur (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2020)Wraz z udzieleniem pozytywnej odpowiedzi na tytułowe pytanie omawiane są odniesienia do czasu w Ewangelii Marka. Ogłoszone przez Jezusa wypełnienie czasu oznacza, że odpowiedź adresatów Jego publicznej działalności jest definitywna – zwłaszcza w przypadku tych, którzy wcześniej słuchali orędzia Jana Chrzciciela. Oznaczenia chronologiczne nie są wprowadzone do narracji przypadkowo ani arbitralnie, lecz ich występowanie w tekście zależy od historycznych uwarunkowań ziemskiej działalności Jezusa. Niemal całkowita ich nieobecność na drodze do Jerozolimy zależy od ograniczonej znajomości topografii przez uczniów Jezusa. Częstotliwość tych wzmianek w okresach galilejskiej i jerozolimskiej działalności Jezusa łączy się z Jego przemieszczaniem się z i do Kafarnaum oraz Betanii, a także zależy od rozszerzenia granic Jerozolimy oraz nocnego otwierania bram na święta Paschy.Pozycja Czy Nowy Testament mógłby powstać bez Septuaginty?Malina, Artur (Wydział Teologiczny Sekcja w Tarnowie Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, 2016)The New Testament texts depend on the Septuaginta translation for the grammar and vocabulary that they use. The influence is shown by the numerous quotations according to the most ancient translation of the Old Testament. The relationship between the two main parts of the Bible lies in the common content shared by the authors of their books. The present paper describes the dependence of the name “New Testament” on the Septuagint and demonstrates that its openness favored the reception of the Christian message.Pozycja Daniela De Panfilis, Il racconto doppio nel Libro di Samuele (Analecta Biblica 235; Roma: Gregorian & Biblical Press 2022). Pp. 552. € 45. ISBN: 979-12-5986-007-1Malina, Artur (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2023)Pozycja Dlaczego Jezus „zobaczył Ducha Bożego zstępującego jakby gołębicę” (Mt 3,16 i par.)?Malina, Artur (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2009)Pozycja Dlaczego Jezus był ze zwierzętami (Mk 1,13)? Odniesienia do zwierząt w Ewangelii MarkowejMalina, Artur (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2017)Pobyt Jezusa z dzikimi zwierzętami na pustyni podczas Jego kuszenia jest wzmiankowany tylko w Ewangelii Marka. Jego zwycięstwo nad Szatanem jest potwierdzone przez spokojną koegzystencję z otaczającą Go naturą oraz przez służbę aniołów. Pozostałe odniesienia do zwierząt uwydatniają realny charakter zbawczej działalności Boga, ofiarowanej ludziom w ich rzeczywistych uwarunkowaniach i potrzebach. Jej przykłady są przedstawione przez wszystkie odniesienia do zwierząt – zarówno te pośrednie lub bezpośrednie, jak i te mające sens dosłowny lub przenośny.Pozycja Dotyk miłosierdzia (Mk 2,1-12)Malina, Artur (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2003)Pozycja Ewangelia a bluźnierstwo przeciw Duchowi Świętemu (Mk 3,29; 12,40)Malina, Artur (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2002)Pozycja Georg. A. Walser, Old Testament Quotations in Hebrews: Studies in Their Textual and Contextual Background (Wissenschaftliche Untersuchungen zum Neuen Testament. 2. Reihe 356) (Tübingen: Mohr Siebeck 2013). Pp xiv + 220. € 74. ISBN 978-3-16-152740-1Malina, Artur (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2018)Pozycja Jared C. Calaway, The Sabbath and the Sanctuary. Access to God in the Letter to the Hebrews and its Priestly Context (Wissenschaftliche Untersuchungen zum Neuen Testament 2. Reihe 349; Tübingen: Mohr Siebeck 2013). Pp. xiv + 250; €74,00. ISBN 978-3-16-152365-6Malina, Artur (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2019)Pozycja Jezus w świątyni (Mk 11 – 12)Malina, Artur (Stowarzyszenie Biblistów Polskich, 2021)Pozycja Jezusowa miłość ‒ dynamizm sprawczy „Nowego Przymierza”Malina, Artur (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2003)Pozycja Kapłaństwo (dla) ludzi według Listu do HebrajczykówMalina, Artur (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2010)Pozycja Katedra Jezusa i uczniowieMalina, Artur; Chrostowski, Waldemar; Kowalski, Marcin (Stowarzyszenie Biblistów Polskich, 2021)Pozycja Kobiety w genealogii Jezusa (Mt 1,1-17)Malina, Artur (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2011)Pozycja Kontekst ‒ klucz do perykop MarkowychMalina, Artur (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2003)Pozycja Ks. Józef Kudasiewicz – Ks. Henryk Witczyk, Jezus i Ewangelie w ogniu dyskusji. Od H. Reimarusa do T. Polaka (Biblioteka „Verbum Vitae” 2; Kielce: Instytut Teologii Biblijnej „Verbum”, 2011). Ss. 496. 45 zł. ISBN 978-83-930-550-2-9Malina, Artur (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2012)Pozycja „Kto może być zbawionym?” (Mk 10,26)Malina, Artur (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2002)Pozycja „Nie tak ma być wśród was” (Mk 10,43). Model pierwszeństwa w KościeleMalina, Artur (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2004)