Przeglądaj wg Autor "Mikosz, Joanna"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Formy reklamy zewnętrznejMikosz, Joanna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2010)Autorka tekstu podjęła się próby zdefiniowania, co to jest reklama zewnętrzna i jakie pełni funkcje. W pierwszej części tekstu przybliżyła historię reklamy outdoorowej i wskazała na proces jej ewolucji. Kolejna część tekstu to próba charakterystyki form reklamy zewnętrznej na konkretnych przykładach. Uzupełnienie rozważań stanowi również prezentacja niestandardowych form wykorzystywanych w reklamie outdoorowej. Autorka podkreśla bowiem, że we współczesnej reklamie wciąż szuka się rozwiązań nowatorskich (czasem nawet szokujących) po to, aby wzbudzić zainteresowanie konsumentów, a w konsekwencji zwiększyć dochody i renomę danego przedsiębiorstwa. Ostatnia część artykułu zawiera refleksje na temat przyczyn rozwoju reklamy zewnętrznej, jej rosnącej popularności oraz kierunku, w którym zmierza. Joanna Mikosz przywołuje również przykłady kampanii reklamowych budzących nie tylko pejoratywne emocje, ale także protest społeczny.Pozycja Rynek prasowy w Egipcie przed „Arabską Wiosną Ludów” i po niejMikosz, Joanna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Autorka tekstu stara się przybliżyć rynek prasy egipskiej przed i po rewolucji w 2011 roku. W tym celu dokonała segmentacji rynku prasy codziennej oraz periodyków biorąc pod uwagę różne kategorie m.in., takie jak: zawartość treściowa, język, częstotliwość ukazywania się lub zasięg geograficzny. W tekście nakreślone zostały również zasady funkcjonowania prasy egipskiej za czasów prezydentury Hosniego Mubaraka gdy funkcjonowało wiele restrykcyjnych przepisów i środków utrudniających pracę dziennikarzy, jak np.: brak swobody dostępu do informacji, a także wymóg uzyskania zgody przez dziennikarzy na pracę nad konkretnym tematem od ministra do spraw mediów. Autorka wskazuje też, że upadek rządów Hosiniego Mubaraka zapoczątkował proces wiele zmian dotyczących sposobu redagowania i przekazywania treści zamieszczanych w prasie.