Tarnowskie Studia Teologiczne, 2009, T. 28, cz. 2
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/15540
Przeglądaj
Przeglądaj Tarnowskie Studia Teologiczne, 2009, T. 28, cz. 2 wg Data wydania
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 24
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Tomasz M. Dąbek OSB, Życie po śmierci i co dalej, Kraków: Petrus 2009, ss. 116.Szmulewicz, H. (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2009)Pozycja Święci pragną świętościChmielewski, Marek (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2009)Pozycja IV Ogólnopolskie Forum SądoweBednarz, Jerzy (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2009)Pozycja Ojciec Benignus, Szatan istnieje naprawdę. Spotkałem go, tłum. J. Chapska, Kraków: Esprit 2009, ss. 294.Szmulewicz, H. (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2009)Pozycja Wychowanie to dzieło Miłości, M. Kaczor, D. Świdkiewicz (red.), Zielona Góra: Wydawnictwo Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej 2009, ss. 256.Stala, Józef (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2010)Pozycja Javier Hervada, El ordenamiento canónico, Pamplona 2008, ss. 209.Kantor, Robert (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2010)Pozycja Mszalny śpiew na wejścieGarnczarski, Stanisław (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2010)Pozycja Wychowanie w prawdzie o człowieku, M. Kaczor, D. Swidkiewicz (red.), Zielona Góra: Regionalne Centrum Animacji w Zielonej Górze 2008, ss. 252.Stala, Józef (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2010)Pozycja Ks. Szymon Pikus, Niezawisłość sędziego kościelnego, Lublin – Sandomierz 2009, ss. 426.Kantor, Robert (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2010)Pozycja Komplementarna metafizyka umysłu i materii według Johna C. Polkinghorne’aPabjan, Tadeusz (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2010)One of the most popular ontological stands is dualism, which claims that the whole reality is composed of two different elements: matter and spirit. However, this conception is not able to explain, in which way matter and spirit interact with each other. John C. Polkinghome, a British physicist and theologian, for a long time worked on this problem, and found out that the correct solution of this difficulty is the so called dual-aspect monism. According to this idea, there is only one underlying reality, and both matter and spirit are its different aspects. This paper presents some characteristics of this doctrine.Pozycja Pastoral Care of Young People in Slovenia After 1991Šegula, Andrej (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2010)Autor artykułu prezentuje zmieniającą się religijność młodych ludzi na terenie Słowenii oraz działania pastoralne Kościoła jako wyraz troski o ich duchowy wzrost. Odwołuje się do podstawowych wskazań Synodu Plenarnego Kościoła katolickiego w Słowenii w 2000 roku, takich jak: chrystocentryzm, eklezjologia, wymiar dialogiczny i antropologiczny, zaangażowanie ludzi świeckich jako liderów i animatorów grup. Realna troska pastoralna Kościoła o ludzi młodych wymaga dostrzeżenia zarówno możliwości, jak i zagrożeń, które niesie ze sobą współczesny kontekst społeczny, polityczny i kulturowy. Młodzi ludzie zagubieni w ponowoczesnej rzeczywistości potrzebują mądrych kierowników duchowych, którzy rozpoznając ich zainteresowania, potrzeby, kłopoty, pragnienia, poszukiwania i oczekiwania będą im towarzyszyć w „zaspokajaniu duchowego głodu”, odkrywaniu prawdy o samych sobie i Bogu. Przypomina, iż Kościół winien otoczyć swoją troską nie tylko młodych, którzy zgłaszają się do grup religijnych, ale zadbać również o tych, którzy zagubieni we współczesnej rzeczywistości nie wiedzą dokąd iść.Pozycja Inauguracja roku akademickiego 2009/2010 na Wydziale Teologicznym Sekcja w Tarnowie Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II(Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2010)Pozycja Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji Katechetycznej dla doradców, konsultantów ds. katechezy oraz dyrektorów wydziałów katechetycznych – Łomża 19-21 września 2009 r.: „Kreatywny katecheta”Łastowska, Sylwia (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2010)Pozycja Kategoria szczęścia w opisie życia zbawionych w niebieSzmulewicz, Henryk (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2010)In his encyclical Spe salvi the Holy Father Benedict XVI noted that there is a mysterious anxiety, even fear of eternal life in the man ‒ the life without end, „The term „eternal life” is intended to give a name to this known „unknown”. Inevitably it is an inadequate term that creates confusion. „Eternal”, in fact, suggests to us the idea of something interminable, and this frightens us; „life” makes us think of the life that we know and love and do not want to lose, even though very often it brings more toil than satisfaction, so that while on the one hand we desire it, on the other hand we do not want it. (No. 12) Therefore, is the man’s situation stripped off any hope? By no means, since Jesus himself overcomes human anxiety and fear, defining the eternal life in the category of joy and happiness: „I will see you again and your hearts will rejoice, and no one will take your joy from you” (John 16:22). This conviction about a close relation between happiness of the saved and their love communion with Christ in heaven has been a constant element of the Church’s teaching and theologians’ reflections over the centuries. Salvation of souls is a happy reward. The grace streaming from the Jesus’ redemption is ultimately aimed at praising God, which at the same time in a perfect manner fills the saved with happiness. Theological reflection being the fruit of cooperation between reason and faith employs a number of terms in order to, at least „in part” bring home the unspoken mystery of all the things that „God has prepared for those who love him” (1 Corinthians 2:9). One of the categories thanks to which this „partial” description of goal is completed, from which the man goes on his way to fulfilling the love commandment is the concept of happiness. This study begins with a brief outline of some philosophical views concerning the essence of human happiness with reference made to the very concept of happiness. Next, the life of the saved in heaven is discussed. Owing to the fact, that the truth about eternal life possesses a very broad thematic range, the reflection focuses around the following four aspects of the happy living of the saved in heaven: the unbroken connection of the saved with the glory of God, the unforfeitable share of the saved in the final victory of Christ over sin, the condition of a perfect relationship of the saved with God Triune and an intimate friendship among the saved – through Christ, with Christ and in Christ.Pozycja Pozycja Władza sędziów Roty hiszpańskiej w latach 1771-1932Kantor, Robert (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2010)Pozycja Sprawozdanie dziekana WTST za rok 2008/2009Żurek, Antoni (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2010)Pozycja Józef Stala, Familienkatechese in Polen um die Jahrhundertwende. Probleme und Herausforderungen, Tarnów: Biblos 2008, ss. 204.Vodicar, Janez (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2010)Pozycja Zasada solidarności według Oswalda von Nell-Breuninga SJWaleszczuk, Zbigniew (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2010)Pozycja IV Dzień Papieski na Wydziale Teologicznym Sekcja w Tarnowie UPJPIISzuba, Kinga; Byrsk, Małgorzata (Wydział Teologiczny w Tarnowie, 2010)