Roczniki Teologiczne, 1991-1992, T. 38-39, z. 5
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/13199
Przeglądaj
Przeglądaj Roczniki Teologiczne, 1991-1992, T. 38-39, z. 5 wg Data wydania
Teraz wyświetlane 1 - 6 z 6
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Sekcja Teologii Duchowości KUL (1961-1991)Słomka, Walerian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1992)The paper deals with the subjet-matter First on a historical then on a personal basis, taking into account the output of particular chairs and research workers. Finally, it outlines the directions of research which is carried out within the framework of the department and some aspects of its activity.Pozycja Podstawowe zagadnienia metodologiczne teologii duchowościChmielewski, Marek (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1992)Pozycja The Hierarchy of Human ValuesSłomka, Walerian (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1992)Autor osadza problematykę wartości i hierarchii wartości w chrześcijańskiej wizji antropologicznej. W związku z tym wyróżnia wartości właściwe naturze ludzkiej, ludzkiej osobowości i człowiekowi jako bytowi osobowo-podmiotowemu. W wyniku tak postawionego zagadnienia świata wartości zarysowuje też wypływające z tego konsekwencje praktyczne.Pozycja Relacje interpersonalne w środowisku seminaryjnymNowak, Antoni J. (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1992)Pozycja Formacja seminaryjna jako przygotowanie do życia kapłańskiegoWerbiński, Ireneusz (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1992)The author of the paper has been for many years a father confessor in a seminary. He pinpoints that without a proper human formation, the whole formation o f an alumnus, the future priest, would be groundless. The purpose of the seminarian formation is to mould a man who is mature in his faith, wltf is capable of reading out his life vocation, in this case his vocation to priesthood, is able to accept it and fulfill it. One may accomplish this purpose with a mature group of teachers and in a proper formative climat. The author attempts to show it in the present paper.Pozycja Duchowość chrześcijańska w świetle pism kardynała Stanisława HozjuszaMisiurek, Jerzy (Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1992)