Kultura-Media-Teologia, 2013, nr 12
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/35847
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2013, nr 12 wg Data wydania
Teraz wyświetlane 1 - 5 z 5
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Stosunek Heinricha Heinego do filozofii niemieckiego idealizmu (wybrane zagadnienia)Reszka, Agnieszka (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Krótkie przedstawienie niemieckiego idealizmu i jego wpływu na literaturę. Ukazanie warunków społeczno-politycznych w Niemczech w pierwszej połowie XIX wieku. Analiza stanowiska Heinricha Heinego do filozofii Georga Wilhelma Friedricha Hegla. Ukazania ewolucji i transformacji stanowiska poety.Pozycja Aspekty organizacyjne i komunikacyjne II Soboru WatykańskiegoSitkowska, Katarzyna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Na temat II Soboru Watykańskiego ukazało się już wiele książek i artykułów. Autorzy większości z nich skupiają się jednak tylko na historii soboru lub analizie treści soborowych dokumentów. W tym artykule opisano organizację II Soboru Watykańskiego, procedury i zasady na nim obowiązujące oraz sposób komunikacji w trakcie trwania ostatniego soboru.Pozycja Sprawa „Motyla”, czyli między wolnością religii a jej kontestacjąMarkiewicz, Marek (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Pozycja Obraz cierpienia w wybranych filmach fabularnych oraz serialach telewizyjnychŁęcicki, Grzegorz (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Artykuł prezentuje obraz cierpienia i choroby w polskich i zagranicznych filmach fabularnych oraz serialach telewizyjnych. Ukazano w nim filmowe wizerunki lekarzy oraz osób miłosiernych, pomagających cierpiącym. Przedstawiono również problem grzechu jako cierpienia duszy. Artykuł przypomina znaczenie miłości i zbawczej męki Chrystusa jako źródła dzieł charytatywnych.Pozycja Środki masowego przekazu jako narzędzie edukacji w drodze do kształtowania postaw i konstruktywnych form zachowania wśród młodzieżyPoleszak, Dariusz; Maciołek, Daria (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Współczesny świat podlega ciągłym, dynamicznym przemianom. Globalizacja, postęp naukowo – techniczny, przemiany społeczne, wszechobecność mass mediów wraz z pojawieniem się ich nowych form to tylko niektóre z kierunków przemian. Świat można uznać za system naczyń połączonych, stąd też również i edukacja staje przed określonymi problemami, nie może ich nie dostrzegać. Dwudziesty i dwudziesty pierwszy wiek to gwałtowny, dynamiczny rozwój mass mediów, które nie tylko stały się nieodłącznym elementem współczesnej rzeczywistości, ale w coraz większym stopniu starają się ją kreować. W konsekwencji prowadzi to do szerokich zmian w sferze intelektualnej, społecznej, czy też emocjonalnej. Współczesne media odgrywają jedną z głównych ról we współczesnym świecie – zarówno w życiu jednostek, jak i całego społeczeństwa.