Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 29
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/36221
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 29 wg Temat "badania"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Nie sposób dialogować z pięścią. O skuteczności zewnętrznej moderacji w walce z nieetycznymi komentarzami internetowymiTrzaskowski, Paweł (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2017)W artykule tym zaprezentowane są wyniki badania, które miało na celu przeanalizować wpływ zewnętrznej moderacji wypowiedzi internetowych na kształt internetowego polilogu, a w szczególności na zachowania tych użytkowników, którzy zamieszczali komentarze nieetyczne. Badanie zostało przeprowadzone na trzech popularnych polskich portalach. Badacze stosowali rozmaite strategie dyskursywne, aby nakłonić komentujących do zaniechania stosowania nieetycznego języka. Wszystkie próby zakończyły się niepowodzeniem. Doświadczenia z tego eksperymentu podpowiadają przyjęcie odmiennej strategii w walce z internetowym hejtem. Autor artykułu sugeruje, że nieetyczne wypowiedzi należy traktować nie jako akt komunikacji, lecz jako akt wandalizmu. Przypomina popularną w kryminologii teorię rozbitych okien i postuluje wykorzystanie jej założeń do walki z nieetyczną mową w sieci.Pozycja Obraz ekonomicznej migracji Ukraińców do Polski w nowych mediach – zróżnicowane formy zagrożenia w tekstach polskojęzycznychCymanow-Sosin, Klaudia; Drąg, Katarzyna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2017)Niniejszy artykuł stanowi próbę odpowiedzi na pytanie o to, w jaki sposób ukazywany jest obraz Ukraińców w portalach polskojęzycznych. Autorki stawiają tezę, iż dominują tu trzy obszary, w których pojawiają się niespójne semantycznie, pozbawione merytoryki, negatywnie nacechowane i wręcz obraźliwe opinie na temat sąsiadów zza wschodniej granicy Polski, którzy przebywają w naszym kraju. Wśród tych motywów dominują odwołania do historycznych zaszłości stosunków polsko-ukraińskich, motywy społeczne – głównie w związku z emigracją zarobkową oraz, łączące się bezpośrednio z tym tematem, tzw. motywy ekonomiczne. Ich ocena została przeprowadzona w oparciu o analizę wypowiedzi pod względem typów argumentacji.Pozycja Zjawisko hejtingu wśród młodzieży oraz sposoby przeciwdziałaniaRosińska, Klaudia (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2017)Niniejszy artykuł jest próbą zbadania stosunku młodzieży do zjawiska hejtingu. Badania, z wykorzystaniem ankiety internetowej, przeprowadzono na próbie młodzieży gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej. Ankieta pozwoliła poznać stosunek młodych ludzi do zjawiska hejtu oraz okoliczności przejawiania się tego zjawiska w ich życiu. W drugiej części artykułu przedstawiono refleksje dotyczące przeciwdziałania hejtowi wśród młodzieży.