Kultura-Media-Teologia, 2021, nr 45
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/36830
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2021, nr 45 wg Temat "Christianity"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Facebook jako narzędzie komunikacji instytucjonalnej Sekcji Polskiej Papieskiego Stowarzyszenia Pomoc Kościołowi w PotrzebieBoguszewski, Mariusz (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2021)Artykuł prezentuje wyniki badań obejmujące półroczny okres działalności Sekcji Polskiej Papieskiego Stowarzyszenia Pomoc Kościołowi w Potrzebie (PKWP) na Facebooku. Dokonano typologii postów z badanego okresu według ujednoliconych rodzajów działalności. Prezentowane treści oraz model komunikacji społecznej instytucjonalnej odzwierciedlają sposób działania organizacji PKWP i w realistyczny sposób zarysowują jej wizerunek. W badanym okresie w dwóch grupach sympatyków PKWP, utworzonych na Facebooku, zrzeszonych było ponad 1000 osób. W tym samym czasie liczba polubień fanpage’a PKWP wzrosła o 7,5%.Pozycja Nazarejczyk – uniwersalna MądrośćKita, Marek (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2021)Artykuł zarysowuje syntezę dwóch perspektyw chrystologicznych: chrystologii ubogich, rozwiniętej w kontekście latynoamerykańskim, oraz chrystologii kosmicznej, w jej postaci odnowionej współcześnie przez Richarda Rohra – wpisując je obie w ramy chrystologii mądrości. Dzięki temu zostaje uwypuklone połączenie i przenikanie się w chrześcijaństwie wymiaru humanistycznego z mądrością o charakterze holistycznym, a zatem jego otwarcie na „ekologię integralną”. W dyskurs został też wpleciony istotny wątek teologicznofundamentalnej eksplikacji teologii odkupienia.