Kultura-Media-Teologia, 2010, nr 3
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/34917
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2010, nr 3 wg Temat "advertising"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Autorytety w świecie stereotypów – krytyczna ocena medialnego obrazu osobowościJaroszyński, Jan (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2010)O niewiarygodnym oddziaływaniu mediów przekonujemy się na każdym kroku, obserwując zmiany struktury modelów życia społecznego i wszystkich jego przejawów. Do niedawna postawy i zachowania społeczne kształtowały autorytety, których nadrzędnym celem poza przekazem wiedzy była kwestia wychowania. Współczesne media w znacznej mierze porzuciły ogólnokształcącą edukację swoich odbiorców na rzecz dostarczania takich informacji i rozrywek, która zamykają człowieka w świecie stereotypów. Dla ich umocnienia miejsce autorytetu zastąpiła wykreowana postać medialna – idol. Aby mieć świadomość dokonujących się przemian, należy z jeszcze większą troską poruszyć zagadnienie edukacji medialnej.Pozycja Formy reklamy zewnętrznejMikosz, Joanna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2010)Autorka tekstu podjęła się próby zdefiniowania, co to jest reklama zewnętrzna i jakie pełni funkcje. W pierwszej części tekstu przybliżyła historię reklamy outdoorowej i wskazała na proces jej ewolucji. Kolejna część tekstu to próba charakterystyki form reklamy zewnętrznej na konkretnych przykładach. Uzupełnienie rozważań stanowi również prezentacja niestandardowych form wykorzystywanych w reklamie outdoorowej. Autorka podkreśla bowiem, że we współczesnej reklamie wciąż szuka się rozwiązań nowatorskich (czasem nawet szokujących) po to, aby wzbudzić zainteresowanie konsumentów, a w konsekwencji zwiększyć dochody i renomę danego przedsiębiorstwa. Ostatnia część artykułu zawiera refleksje na temat przyczyn rozwoju reklamy zewnętrznej, jej rosnącej popularności oraz kierunku, w którym zmierza. Joanna Mikosz przywołuje również przykłady kampanii reklamowych budzących nie tylko pejoratywne emocje, ale także protest społeczny.