Kultura-Media-Teologia, 2010, nr 3
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/34917
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2010, nr 3 wg Temat "authority"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Autorytety w świecie stereotypów – krytyczna ocena medialnego obrazu osobowościJaroszyński, Jan (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2010)O niewiarygodnym oddziaływaniu mediów przekonujemy się na każdym kroku, obserwując zmiany struktury modelów życia społecznego i wszystkich jego przejawów. Do niedawna postawy i zachowania społeczne kształtowały autorytety, których nadrzędnym celem poza przekazem wiedzy była kwestia wychowania. Współczesne media w znacznej mierze porzuciły ogólnokształcącą edukację swoich odbiorców na rzecz dostarczania takich informacji i rozrywek, która zamykają człowieka w świecie stereotypów. Dla ich umocnienia miejsce autorytetu zastąpiła wykreowana postać medialna – idol. Aby mieć świadomość dokonujących się przemian, należy z jeszcze większą troską poruszyć zagadnienie edukacji medialnej.