Kultura-Media-Teologia, 2013, nr 13
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/35863
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2013, nr 13 wg Temat "advertising"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Mamo, kup mi to! Czyli o reklamach dla dzieciNowak, Adrian (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Artykuł poświęcony jest zagadnieniu manipulacji dziećmi, za pomocą reklamy. Porusza on tematykę moralności manipulacyjnych oddziaływań spotów reklamowych kierowanych do dzieci, a także kwestie miejsca konsumpcji we współczesnym świecie, poprzez ukazanie zabiegów jakie stosują reklamodawcy, nakierowanych na zainteresowanie dzieci swoimi produktami, a przez to nakłonienie rodziców do dokonania zakupu promowanego przedmiotu.Pozycja Manipulacja w reklamie telewizyjnej skierowanej do dzieci i młodzieżySanecka, Elżbieta (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Celem artykułu jest analiza psychologicznych mechanizmów manipulacji wykorzystywanych w reklamie telewizyjnej skierowanej do dzieci i młodzieży. Omówione zostały najważniejsze formy manipulacji wykorzystane w reklamie telewizyjnej oraz możliwe konsekwencje manipulacji w tego rodzaju przekazie skierowanym do dzieci i młodzieży, jak na przykład przyjmowanie przez młodych ludzi postaw konsumpcjonistycznych. Ponadto, autorka podjęła próbę określenia najważniejszych wyzwań stojących przed edukacją medialną dzieci i młodzieży w sytuacji wzrastającego znaczenia mediów elektronicznych w procesie socjalizacji.

