Kultura-Media-Teologia, 2013, nr 13
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/35863
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2013, nr 13 wg Temat "edukacja medialna"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Edukacja medialna wobec zagrożeń cyberprzemocy i cyfrowego wykluczeniaKaczmarek, Anna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Korzystanie z Internetu staje się dziś powszechną koniecznością. Zróżnicowana znajomość i wykorzystanie nowoczesnych urządzeń technicznych przez internautów współcześnie stwarza jednak znaczne dysproporcje społeczne. Celem podjętych w tym artykule analiz jest wskazanie na potrzebę prowadzenia edukacji medialnej wśród obywateli tak, aby potrafili aktywnie włączyć się w różnego rodzaju działania prowadzone w wirtualnej rzeczywistości oraz by umieli ją adaptować dla własnego rozwoju i korzyści. Przedmiotem rozważań uczyniono zagadnienie wpływu nowoczesnych technologii na życie współczesnego człowieka. Zwrócono też uwagę na powszechny brak umiejętności celowego, krytycznego i selektywnego korzystania ze środków masowego przekazu, zarówno przez dzieci, jak i osoby dorosłe.Pozycja Manipulacja w reklamie telewizyjnej skierowanej do dzieci i młodzieżySanecka, Elżbieta (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Celem artykułu jest analiza psychologicznych mechanizmów manipulacji wykorzystywanych w reklamie telewizyjnej skierowanej do dzieci i młodzieży. Omówione zostały najważniejsze formy manipulacji wykorzystane w reklamie telewizyjnej oraz możliwe konsekwencje manipulacji w tego rodzaju przekazie skierowanym do dzieci i młodzieży, jak na przykład przyjmowanie przez młodych ludzi postaw konsumpcjonistycznych. Ponadto, autorka podjęła próbę określenia najważniejszych wyzwań stojących przed edukacją medialną dzieci i młodzieży w sytuacji wzrastającego znaczenia mediów elektronicznych w procesie socjalizacji.

