Kultura-Media-Teologia, 2011, nr 4
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/34928
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2011, nr 4 wg Temat "contemporary literature"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Tożsamość w literackim supermarkecie kulturyŻukowska-Gardzińska, Dominika (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2011)Współczesną kulturę opisuje się często w kategoriach supermarketu, który proponując wielość produktów, zmusza kupującego albo do zaspokojenia się produktem wątpliwej wartości, albo do poszukiwań rzeczy wyjątkowej na miarę jego wymagań. Nie sposób nie zauważyć zbieżności postmodernistycznych teorii literackich z możliwościami, jakie dają tekstom nowe media cyfrowe. Współczesny czytelnik w sieci sam przecież staje się autorem. Wydaje się również, że pośród wielości tekstów, z którymi styka się w sieci, poprzez tworzenie a jednocześnie korzystanie z bogactwa cyberkultury, trudno o zbudowanie mocnej, świadomej, odpornej na chaos informacyjny i relatywizm moralny tożsamości.