Wrocławski Przegląd Teologiczny, 2012, R. 20, Nr 2
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/22842
Przeglądaj
Przeglądaj Wrocławski Przegląd Teologiczny, 2012, R. 20, Nr 2 wg Temat "Bible"
Teraz wyświetlane 1 - 6 z 6
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Andrzej Najda, Historiografia paradygmatyczna w Dziejach Apostolskich, Rozprawy i Studia Biblijne 39, Warszawa 2011, ss. 444.Rosik, Mariusz (Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu, 2012)Pozycja Językoznawcze próby św. Hieronima na podstawie niektórych jego „Listów”Jóźwiak, Magdalena (Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu, 2012)This article for the purpose of presenting linguistic attempts by St. Jerome, in the first section contains a brief biography of this Doctor of the Church together with his heritage and in the second section reveals St. Jerome’s linguistic attempts accompanied by remarks about translating the texts from one language into another. That central point of the article is mostly based on Letter 57 addressed to Pammachius. It is an apology sent to Rufinus of Aquileia, who jeered at St. Jerome, because he allegedly mistranslated a letter from Epiphanius of Salamis to John of Jerusalem. In the days of St. Jerome it was generally considered as a great erudition when one referred to previous authors and argued using passages of their works. Therefore, firstly the arguments derived from Holy Scriptures are specified, then the authority of ancient scholars.Pozycja Mieczysław Guzewicz, Zasady wychowania w Piśmie Świętym. Studium teologiczno-pastoralne, seria: Bibliotheca Biblica, Wrocław 2010, ss. 202.Rosik, Mariusz (Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu, 2012)Pozycja Oczyszczenie ludu Bożego z grzechów w świetle Listu do HebrajczykówAdamczyk, Dariusz (Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu, 2012)According to Hebrews purification of people of God from sins was made in excellent degree by Jesus Christ, who is shown like a originator of eternal salvation in prospect of Old Covenant in fight with sin. In this way in expiatory sacrifice like sacrifice of New Covenant is contained realization of Old Testament promise of put away all sins all over the world. Single and unique sacrifice of Jesus Christ effectively and definitively replaces all sacrifices from Old Testament. Still exists danger of committing the sin and off from her saving effects, what in prospect of New Covenant causes tragic consequences.Pozycja Osoba i nauczanie Jezusa Chrystusa a starotestamentowa idea mądrościPietkiewicz, Rajmund (Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu, 2012)Pozycja Sprawozdanie z sympozjum: Kościół domem budowanym przez miłość. Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Lublin 22 marca 2012 r.Jezierska, Ewa J. (Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu, 2012)